vrijdag 26 september 2014

Merry Christmas

Ik zie de kerst creaties al overal weer voorbij komen. Zo heb ik er dus ook maar aan meegedaan en een kerst creatie gemaakt. Dit is natuurlijk ook omdat er veel nieuwe collecties uit komen met kerst artikelen, zo ook bij Noor! Design natuurlijk.


Ik ben begonnen met een vierkant stuk kraft van 13 x 13 cm. Hier op een stuk design papier van 12,5 x 12,5 cm. Daarna heb ik de Card Art - arreslee uitgeknipt en voorzien van design papier. De slee heb ik op het vierkante stuk kraft geplakt en zo heb ik er  een kerst tafereeltje van gemaakt.


Wat zeker niet mocht ontbreken zijn de lieve hertjes. Deze heb ik gestanst en geembost en daarna nog heel iets voorzien van wat bruine inkt. De ster waar ze voorstaan heb ik gemaakt met de  blauwe ster stans die ik twee keer had uitgestanst. 

Cutting & Embossing stencil - Blauwe mal - 8punt stencil

Deze ril je van punt naar punt en ook daar weer in het midden van. Zo kun je de ster om en om vouwen. Dit doe je ook met de andere uitgestanste ster en als je die twee aan elkaar plakt heb je deze grote dikke ster. Ik heb er nog een kerst ster van wit glitterkarton in geplakt en een  beetje dunne raffia in gestopt. Hier heb ik dan de hertjes opgeplakt.


Op de bodem heb ik een losse ster geplakt die ik uit rood cardstock  had gestanst. Hierop heb ik vervolgend een paar bladeren en wat bloemen op geplakt. 


Een kleine banner met een tekstje mag ook niet ontbreken en die heb ik op het bovenste gedeelte van de arrenslee geplakt.


Bij kerst horen soms ook een paar kadootjes bij. De kerstman heeft die vaak in een jutte zak en zo heb ik er 1 gemaakt van een strook jutte band. Dit heb ik van boven bij elkaar geknoopt 
en in de arrenslee gestoken. 


Een paar kleine kadootjes, gestanst uit wit cardstock heb ik ook nog maar in de arrenslee gedaan.  1 ervan heb ik nog voorzien van een beetje bruine inkt.


Hier laat ik dan nog even de zijkant zien.  En dan heb ik volgens mij alles wel aan jullie laten zien.

Ik ga weer verder met de volgende kaart en natuurlijk  zal ik die later ook aan jullie laten zien. Dat is ook één van de leuke dingen het kunnen delen met jullie!

LIEFS



De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:


4 opmerkingen: