vrijdag 10 oktober 2014

Autumn

Goedemorgen,

Toen ik van de week deze kaart heb gemaakt was het prachtig weer. Maar op 1 of andere manier had ik zo`n zin om een herfst kaart te maken. Dat kwam waarschijnlijk ook doordat die leuke stansjes mij aankeken en riepen van "maak wat met ons" hihi.. Dus met een zomers weertje een herfst kaartje.


Het is een easelkaart. Dat wil zeggen dat het een kaart is die je recht op kan zetten. Ik ben begonnen met het stansen van twee cirkels, maar deze zitten aan elkaar vast. Dus je legt de stanst iets over de vouw van een dubbel vel cardstock. Je kan natuurlijk ook een cirkel uitsnijden of knippen. Daarna maak je nog 1 losse cirkel. 

Cutting & Embossing stencil - Autumn - Rand paddestoelen  Cutting & Embossingmal - Autumn - Paddestoel en blad

Doordat je van de dubbele 1 cirkel dubbel vouwt kan de andere losse cirkel er tegen aan worden geplakt en zo kan je dan de kaart laten staan. Zorg er wel voor dat iets op de onderste kaart hem tegen houd anders glijd hij weer onderuit. Bij deze kaart heb ik dat gedaan met een paar  stansjes van bladeren. Deze houden dus de kaart tegen.


Nadat ik de basis cirkelkaart klaar had ben ik begonnen met het versieren ervan. Een leuk plaatje van een bos op het staande gedeelte met de paddenstoelen ervoor. Deze paddenstoelen heb ik uit roodbruin cardstock gestanst. Daarna nog de losse paddenstoel gestanst. Deze heb ik na het stansen , uit creme cardstock, in de stans laten zitten. Daarna met wat bruine inkt erover en vervolgens uit de stans gehaald. Zo krijgt de paddenstoel een mooi bruin dak.

Cutting stencil - Vintage Flourishes - Birds 2

De vintage flourish stansje van de vogeltjes vond ik er ook leuk bij passen en die zitten aan de bovenkant van de kaart het bos in te kijken. Daarna heb ik nog een banner gemaakt met de letters "autumn" erop  ( herfst ).


Op de onderkant / bodem van de kaart heb ik diverse bloemen, bladeren, stukje jutteband, wat houten krulletjes een strik en een mooi klei hart geplakt. De bladeren heb ik uit diverse herfst kleurtjes gestanst. Daarna nog voorzien van wat bruine inkt langs de randjes.

Wat mij betreft mag de herfst nog wel even weg blijven, alhoewel het ook wel een 
prachtig natuur verschijnsel is van al die mooie kleuren. Dan zal ik nog even vertellen welke stansjes ik hiervoor heb gebruikt en dan zit dit verhaaltje er weer op...tot de volgende kaart !  

LIEFS




De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:





1 opmerking: