vrijdag 31 oktober 2014

Noor! Design Challenge - Trapjeskaart

Hallo Noor vriendinnetjes, 

Het is weer tijd voor een nieuwe Noor! Design challenge en na het succes van de kadootjeskaart hebben we Miranda Bouhof gevraagd of ze nog een leuk patroon voor ons wil maken.

Time for a new Noor! Design challenge. This time we are going to make this step card.

Dit is de kaart geworden, een trapjeskaart. We hopen dat jullie hem leuk vinden en gezellig met ons mee doen!






Laten we beginnen met uitleggen hoe je deze kaart kunt maken:

  Snijd een stuk cardstock van 16 x 30 cm en ril deze op 11 cm aan de lange kant.  Meet vanaf de korte kant  en zet hulp potloodlijnen  op 4, 8  en 12 cm tot aan de rillijn. 



  Teken de vierkanten op de eerste hulplijn op 4 cm afstand vanaf de rillijn (op 11 cm)gerekend.Het 2e vierkant op de 2e lijn op 6 cm afstand. Het 3e vierkant op 8 cm afstand en het laatste vierkant op 10 cm afstand.  Ril de verticale lijnen van alle vierkanten en snijdt de horizontale lijnen van de vierkanten. Daarna kun je de basis van je kaart in elkaar vouwen en de hulplijnen weg gummen.

     
Snijd van je 2e kleur cardstock 2 stukken van 15,5 x 10,5 cm en van design papier 2 stukken van 15 x 10 cm en plak deze op je basis.  Snijd van je 2e kleur cardstock een stuk van 15,5 x 9,5 cm. Teken hier met potlood hulplijnen horizontaal,  vanaf boven gemeten ( aan de lange kant) op 4 – 8 en 12 cm.  Zet nu verticale hulplijnen  in je bovenste vak op 3,5 cm, 2e vlak op 5,5 cm, 3e vlak op 7,5 cm. Knip / snijd  nu eraf wat je hebt afgetekend.


  Snijd van designpapier een stuk van 15 x 9 cm en teken ook hierop hulplijnen op 4 -8 en 12 cm. Zet hier de verticale lijnen op 3 -5 -7 en 9 cm. Verwerk net zo als bij punt 6 en plak dit op je basis. 

8   Snijd van je 2e kleur cardstock een stuk van 15,5 x 10,5 cm en meet nu vanaf de onderkant en zet horizontale lijnen op 4,  8 en 12 cm. Verticale lijnen op  4,5 – 6,5 en 8,5 cm, ook dit gemeten vanaf de onderkant en gemeten vanaf de rechterkant!  Knip/snijdt weg conform dit patroon.


  Snijd een stuk design papier van 10 x 15 en zet hulplijnen vanaf de onderkant gemeten op 4 - 8 en 12 cm.zet verticale lijnen op 4- 6 en 8 cm vanaf de  rechterkant gemeten.knip/snijdt weg, zie patroon. Snijd 4 stukjes van je 2e kleur cardstock van 3,5 x 3,5 cm,  maak hier je tekst op. Ik heb gekozen voor X MAS en plak deze op je basis. Versier je kaart verder na eigen idee.

Natuurlijk zijn de meiden van  Noor! Design Team ook aan de slag gegaan met dit patroon en ze hebben de volgende creaties voor jullie gemaakt:




Joyce

Raffa

Ineke

Tiets

Je kunt meedoen met onze challenge tot 29 november 2014 door een foto van je creatie inclusief je naam te emailen naar: 
info@noortje-design.nl
(alle inzendingen worden na 29 november getoond hier op ons blog)

You can join our challenge till the 29th of November 2014 by sending a picture from your creation including your name by email to: 
info@noortje-design.nl

En natuurlijk hebben we aan deze challenge ook weer een leuke prijs verbonden. We kiezen na 29 november met random de winnaar (wel zo eerlijk, dan maakt iedereen evenveel kans) en de winnaar krijgt van ons dit prijzenpakket:

Heel veel plezier met het maken van de kaart en we verwachten weer veel leuke inzendigen!

P.S. Morgen maken we de winnaar van onze herfstchallenge van Oktober hier bekend.
Houd ons blog dus in de gaten!

28 opmerkingen:

  1. Wat een mooie voorbeelden, zou graag meedoen maar heb nog niet zoveel van jullie materialen, is dat erg ?

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker niet erg Mieke, we vinden het ontzettend leuk als je mee doet al gebruik je maar één artikelen van Noor! :)

      Verwijderen
    2. Dan ga ik zeker mijn best doen !!!
      Bedankt,

      Mieke

      Verwijderen
  2. Wauw wat een prachtige voorbeelden, gelukkig hebben we de tijd, ik hoop dat het wat word met mij, groetjes Frosien

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Wat een te gekke voorbeelden,
    en een heel leuk patroon !

    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}

    Een leuke en gezellige (knutsel) zondag ¤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOW ze zijn geweldig mooi. Fantastisch en wat een uitleg . Ik ga hem zeker een keer proberen te meken.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende voorbeelden!!!
    Misschien waag ik mij hier ook wel aan ;)))
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie voorbeelden! Ik zal proberen mee te doen met de challenge! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooie kaarten zijn er gemaakt met dit leuke patroon.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige voorbeelden.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaarten. Ik ga hem zeker maken,. Zondag eerst even uittekenen in mijn Silhouette, zodat ik hem vaker kan gebruiken. En ik het niet steeds hoef te tekenen.

    Groetjes,

    Marie-Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk!! Ik ga deze keer proberen mee te doen!
    Groetjes,GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig ontwerp en prachtoge uitwerkingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a wonderful card. Thanks for sharing it with us.
    Greetings from Germany
    Nora

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Absolutely gorgeous cards. I wish we could buy more products from your country!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk! Ga ik een kerstkaartje voor mijn ouders mee maken. Voor hen probeer ik altijd iets speciaals te maken. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke kaart! Ga er zeker een kerstkaart van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie kaart zeg, stond ook nog op mijn lijstje. Dus ben ik volger geworden en ga ik meedoen aan jullie challenges! Heb er zin in! Groet, Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt een heel leuk patroon! Ik heb de kaart ook gemaakt en heb het ingezonden. Dankjewel voor het patroon. Het is ook
    Heel duidelijk uitgelegd. Kreatieve groetjes Giovanna

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heel leuke kaart en duidelijk uitgelegt ik heb hem net opgestuurd ik hoop dat het goed gegaan is groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel duidelijk hoor en ik ga het nog proberen of het me lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo, Wat een leuk patroon, hele duidelijke uitleg en een uitdaging voor mij als man
    Heel leuk om te doen , de kaart is vanmiddag opgestuurd
    Groetjes Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk patroon, dat ga ik zeker uitproberen!
    Groetjes, Ineke Gijzen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik zie geen patroon ???
    ik wil dolgraag een trapjeskaart maken

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik kan helaas de foto’s niet meer zien. Is het mogelijk dat deze weer zichtbaar worden? Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen