maandag 27 oktober 2014

Sweet Sealife


Hallo lieve allemaal,

Wat vind ik dit nog steeds een leuk thema "Under the sea".Zelf ben ik een grote fan van de zee en mag dan ook graag een dagje Scheveningen doen.Niet om er in een badpak op het strand te liggen hoor hihi maar gewoon lekker langs het strand lopen of over de boulevard. Even lekker loungen op de terrasjes met een drankje dat vind ik toch echt genieten. Als ik dat 1 dag heb gedaan en ik kom weer thuis dan lijkt het wel of ik een week ben weggeweest...heerlijk.


Het is een easel kaart geworden. Daar kan je altijd lekker veel op kwijt.


Ik heb hiervoor een witte dubbele kaart en een enkele kaart van 13,5 x 13,5 cm gebruikt. Deze heb ik nogmaals dubbel gevouwen ( alleen aan de voorkant ). Nu heb ik een strook kraftpapier van 7.5 x 14 cm bekleed met design papier en dit er tegenaan geplakt. Vervolgens heb ik een aantal cirkels gesneden waar de grootste 13 cm van is. Deze heb ik weer tegen de strook van 7,5 x 14 aangeplakt. De kaart kan staan door een verhoging op de onderste kaart te plakken. Hierdoor blijft de de kaart dan recht staan.


Nu heb ik stuk kraft van 14 x 14 cm onder de witte "bodem" geplakt. En een stuk designpapier van 13 x 13 cm er op. Het design papier is van het paper bloc "under the sea". De verhoging om de kaart te laten staan is bij deze kaart een dik stuk juttetouw geworden. Door deze twee keer om de bodem te wikkelen en een strik erin te maken blijft de kaart staan. Nu kun je het geheel verder gaan bekleden.


Bij deze kaart heb ik gekozen voor een afdrukje dat ik in een cirkel heb uitgestanst. Deze heb ik vervolgens samen met wat wondgaas en een doily op  de grote ronde basis geplakt. Het inkleuren van het afdrukje heb ik met de Panpastel gedaan en de waterdruppels met de perlen pen.


De zeepaardjes passen ook prachtig bij deze kaart. Ik heb er 1 uit kraftpapier gestanst en na het embossen voorzien van embossingpoeder. Dit heb ik gedaan door de mal er op te laten zitten en dan met de embossing inkt erover te gaan. Dan de mal verwijderen en de embossingpoeder erop strooien.

Cutting & Embossing stencil - Under the Sea - Krab / Zeepaardje  Cutting & Embossing stencil - Under the Sea - Schelp / Zeester / Schelphoorn

Het overtollige eraf schudden en met een heattool verwarmen. Dit geeft een erg leuk effect. Het andere zeepaardje heb ik uit glanzend papier gestanst en geembost. Deze is verder niet voorzien van een poeder. De vlaggenlijn hangt ook nog ergens in het midden op de kaart. Deze is eerst uit kraft papier gestanst en daarna nogmaals uit cardstock. De cardstock vlaggetjes heb ik langs de stippellijntjes afgescheurd en op de kraft vlaggetjes geplakt. Daarna nog voorzien van houten lettertjes.


Helemaal onder aan de kaart heb ik ook de schelpjes stans nog verwerkt. Deze is ook gestanst en geembost. Zie je hoe de kaart tegen het touw aan blijft staan?


Ook zit er bij het setje schelpenstansjes een zeester. Deze is ook weer uit het goudglanzende papier gestanst en geembost. Aan de labels die ik erachter heeft geplakt hangt nog een leuke hanger aan een koortje en aan de andere label zit een linten strik.


Hier zie je nog de bodem van de kaart. Deze is voorzien van een hoek stansje en diverse zee spulletjes...zoals schelpjes en parels. Het netje is een stukje verpakkings materiaal...zo zie je maar..niks weggooien. Wat natuurlijk niet ontbreekt op deze kaart zijn een paar bloemen want een kaart van mij zonder bloemen komt niet vaak voor.





 De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:


2 opmerkingen:

  1. ooooh wat een prachtige creatie en mooie afbeelding ook ;m'n complimenten
    groetjes
    RIA

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Heerlijke en mooie vrolijke kaart,
    geeft weer even het zomer gevoel terug ☺

    Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week ☼
    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen