dinsdag 21 oktober 2014

Venetië


Goedemorgen allemaal!

Mijn kleine Venetië -album is eindelijk klaar. Het is een 15x15 cm boekje geworden, gekaft met kaasdoek. In het doosje met borduursels van mijn oma vond ik een  toepasselijke gondel in kruissteek,  dus dat werd vanzelfsprekend de voorkant. De titel is gestanst met het Alfabet 3  stansje. (6002/0141)




Door het hele boekje heb ik dessinpappier gecombineerd met het Noor Paperblokje Bricks 6011/0015, een van mijn favorieten. Soms gebruik ik slechts een paar uitgeknipte steentjes en andere keren haal ik wat steentjes weg zodat er een achtergrond zichtbaar wordt. Kortom, leuk spelen met dit blokje.



Her en der heb ik pockets gemaakt zodat er tags in geschoven kunnen worden.  Zo kon ik nog meer foto's verwerken.






Bij het maken van mini scrap-albums liggen altijd de Vintage Flourishes stansen naast me.
Ze hebben precies het juiste formaat en vooral de blaadjes/takjes 6003/0027 zijn leuk om te gebruiken.




Velen verklaarden mij voor gek toen ik deze foto maakte. JIPPIE, riep ik, daar heb ik een stansje van! Want is het niet tof, dat het lantaarntje 6002/0194 van de Garden collectie bijna identiek is aan die in Venetië?



De wolkjes  6002/0199 blijven leuk om te gebruiken. Ik heb ze een randje bruine inkt gegeven en bevestigd met foam-tape, iets over elkaar heen.



Voor de achtergrond van deze pagina, heb ik de Old Roze 2  6410/0044 stempel gebruikt. Als je daarbij bruine distress inkt gebruikt, krijg je door de vage afdruk een "oude" sfeer.


Van de roze swirls  6002/0162-6002/0163 gebruik ik het liefst kleine stukjes,  als versiering in hoekjes. Ze zijn mooi sierlijk en leuk om te bewerken met inkt of  Fran-táge.





In Venetië waan je je echt in een andere wereld. De honderden bruggen, het klotsende water, de kleurrijke huizen en de smalle steegjes met vrolijk wapperende was, de Moorse bouwstijl en vooral het licht en de kleuren. Als fotograaf heb ik een oude-deuren/ramen tik en  in deze historische stad kon ik echt mijn hart ophalen.  De deur  6002/0196 van Noor kwam in het vlekkerige dessin papier verrassend mooi en 'echt" uit;





Met een mini "deurkruk" is het open te maken.



Ook het raampje  6002/0197 kon niet ontbreken in dit album. Ik heb het voor de verandering dicht gelaten, door de blokjes erin te laten. Met een kleine splitpen is het open te maken zodat het Venetiaans masker zichtbaar wordt.





Het vensterbankje is een rijtje steentjes uit het blok Bricks, bevestigd met foam-tape.





En zo ben ik alweer bij de laatste bladzijde, met nogmaals het raampje en wat steentjes.






Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om een thema albumpje te maken. Kies dan stempels en stansjes uit die er mooi bijpassen. Je zult merken hoe veelzijdig de Noor artikelen zijn.









De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:


8 opmerkingen:


  1. Jeetje wat gaaf Corina !
    Er is zoveel moois op te zien, en wat een gave
    foto's heb je gemaakt.
    Echt een heel mooi vakantie boekje,
    daar kan je nog lang plezier van hebben ☺

    Gezellige en fijne (knutsel) dagen ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk is het boekje geworden, Corina.

    Liefs, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk albumpje heb je gemaakt.
    Toppie! Erg leuke elementjes heb je er in verwerkt.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat gaaf!!!! Een geweldig mooi aandenken!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterend album.

    Liefs Heidie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een geweldig aandenken, heel mooi gemaakt! Lieve groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, daar ben je wel even zoet mee geweest maar het resultaat mag er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen