donderdag 27 november 2014

Zomaar

 Hallo allemaal,

Vandaag begin ik in de "ik" vorm want IK wil jullie iets vertellen, nu zul je je misschien afvragen wat ik wil vertellen.  Nou ik wil jullie vertellen dat ik een nieuwe liefde heb.

Oooh ja, het is echt waar! En nu willen jullie ook zeker weten wie... Nou het zijn er zelfs meerdere. Ik ben namelijk helemaal gevallen voor de nieuwe rolroosjes ♥ Natuurlijk heb ik ze ook maar meteen op deze kaart verwerkt. 
  

Wat is het toch een schatje. Die paddenstoel die ik als basis heb gebruikt. Helemaal passend bij de paddenstoeltjes en losse paddenstoel. Als eerste heb ik de basis gemaakt. Dit heb ik gedaan door de paddenstoel uit te tekenen op een dubbelgevouwen kraft papier. Let op..deze moet je wel schuin dubbelvouwen anders mist hij een  stuk van de hoed. 

Cutting & Embossing stencil - Autumn - Rand paddestoelen  Cutting & Embossingmal - Autumn - Paddestoel en blad

Deze paddenstoel heb ik aan een kaart van 13,5 x  13,5 vast gemaakt. De 13,5 x 13,5 kaart heeft nog een klein strookje extra aan de achterkant waar ik dus de achterste paddenstoel aan vast heb gemaakt. Nu krijg je dus een soort easel kaart. Vervolgens heb ik de rode hoed gemaakt van rood cardstock, de stippenmask en pasta. De voet heb ik bekleed met ribbelkarton. Op het achterste strookje van de bodem heb ik de grasrand geplakt en daartussen nog een losse paddenstoel.


De paddenstoelen rand heb ik 3 x uit gestanst. Eerst heb ik het uit groen cardstock gestanst waarvan ik alle paddenstoelen heb weg geknipt. Daarna uit ribbelkarton waar ik de grasrand weer op heb geplakt. Als laatste heb ik het nog uit rood cardstock gestanst. Hiervan heb ik alle hoedjes eraf geknipt. En deze weer op het ribbelkarton geplakt. En natuurlijk deze hoedjes voorzien van witte stipjes.

Cutting & Embossing mal - Roll up - Roses 1  Cutting & Embossing mal - Roll up - Roses 2

Daarna mocht ik met mijn nieuwe liefde spelen. De rolroosjes. Voor deze kaart heb ik ze uit wit en blauw papier gestanst. Daarna opgerold en tussen wat mos op de kaart geplakt. Hier en daar nog wat bladeren en een swirl heb ik er aan de linkerkant ook nog tussen geplakt. Hier zit nog een klein tekst rondje tussen  met de tekst "zomaar een kaartje van mij "



Hier zie je dat ik de paddenstoelenrand gebruikt heb als staander voor de grote. Deze rand heb ik dus aan de grote paddenstoel vast geplakt. Zo kun je de kaart dus dubbel doen en eventueel versturen in b.v. een bubbeltjes envelop of brievenbus doosje. De witte rolroosjes heb ik met wat bruinige glimmermist gesprayt. Ze zijn er dus in twee soorten. De roosjes achtige en de andere vind ik  meer hebben van een spriet chrysanth of struisveder asters.


En hier nog even een spriet chrysanth. In het midden heb ik nog een parel geplakt. 

Cutting & Embossing stencil - Vintage Borders - Swirl

Her en der heb ik over de kaart nog wat pasta gedaan en dan heb ik volgens mij alles wel verteld. Enneh..wat betreft mijn nieuwe liefde...jullie mogen het rustig verder vertellen hoor.

LIEFS:




De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:

0 reacties:

Een reactie posten