zaterdag 10 januari 2015

Memories

Hallo allemaal,

Hebben jullie ook soms van die dingen die je graag wilt bewaren. Ik bedoel hier mee b.v. een briefje die je ooit gekregen hebt of een foto die je graag apart wit bewaren. Voor dit soort dingen heb ik een map gemaakt. Hoe, dat ga ik jullie uitleggen.


Neem een aantal enveloppen van een maat die jij handig vind. Ik heb hier gekozen voor een aantal  met A4 formaat. Deze plak je allemaal dicht. Dan maak je van alle enveloppen de onderkant open door er een heel klein strookje af te snijden. Nu plak je alle enveloppen op elkaar. Dit gaat het hangdigste met dubbelzijdig tape. Dit plak je dan ongeveer 3 cm van de rand af. De open kant wat eerst de bodem was, is nu de bovenkant en die plak je niet vast. Dus je tape komt alleen op de zij en onderkant. 



Nu snijd je 2 x van stevig karton of grijsboard de voor en achterkant.  Deze zijn groter is dan je gekozen enveloppen.  Plak hier de enveloppen tussen en het versieren kan beginnen.



Let op dat je op de voor en achterkant eerst een lintje plakt voordat je er het design papier op plakt. Zo kun je de map mooi sluiten.


Voor de versiering heb ik gekozen voor designpapier van het "winter wishes" paperbloc. De bruine strook heb ik eerst gescheurd en daarna op het blauwe geplakt. Op het bruine designpapier heb ik een clearstamp van een hart gestempeld. Uit pergamano papier heb ik de typewriter letters gestanst. 

Clear Stamp - Typewriter keys alphabet

Aan de rechter kant heb ik een stuk blauw design papier geplakt waar ik de stans van het hart op heb geplakt. In het hart heb ik nog een passende clearstamp gestempeld.


Van Dobadoo Paper Art heb ik dit slot gebruikt. Deze heb ik met embossingpoeder een roestig uiterlijk gegeven.


De filmpstrik heb ik tussen een bloementoef verwerkt.


Hier zie je de zijkant. Doordat het tape niet direct aan de rand van de enveloppenzit kan je er dus inhoud in doen zonder dat de enveloppen open scheuren.


Op de stans van het hart heb ik de vlindertjes geplakt. Deze heb ik als lijfje wat pareltjes gegeven.

Cutting & Embossing mal - Sending Love - Hart + Hart met vleugels  Cutting & Embossingmal - Sending Love - Rand met hartjes  Clear Stamps - Sending Love - Heart bead

Zo kun je dus van enveloppen je eigen bewaarmap maken. Ook leuk om voor b.v. kinderen te maken om hun leuke tekeningen in te bewaren, of de rapporten, keuze genoeg,

Groetjes,



De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:



3 opmerkingen:


  1. Ziet er echt schitterend uit, gaaf ☺

    Een leuke en gezellige (knutsel) zondag ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee Janet ,heel knap gedaan .
    Ga het gelijk maken ,iets om kado te doen !!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen