zaterdag 16 mei 2015

Flowers for You

Aloha,

Na een, voor mijn doen, een ontzettend lange freubeldip, heb ik de draai weer een beetje gevonden. Ik zag in mijn stansen bak de floral flourishes en dacht daar ga ik iets mee doen.


Ik heb van 1 soort van elke maat 4 bloemen gestanst uit dun aquarel papier. Deze heb ik allemaal naast elkaar gelegd en vervolgens bespray`t met glimmermist. Je kan dit natuurlijk met heel veel soorten spray`s doen. 


Toen ik ze redelijk nat had gemaakt met de spray heb ik ze 1 voor 1 in elkaar gefrommeld. Vervolgens heb ik ze met een heattool wat aan gedroogd en weer uit elkaar gehaald. Daarna met de heattool helemaal gedroogd.


Voor het hartje heb ik deze glimmersteentjes gebruikt. Je kent het wel, ooit eens gekocht en nog niks mee gedaan. Waar ik ze vandaan heb zou ik zo echt niet meer weten. Ik heb zo`n steentje gepakt en deze met wat hete lijm uit m`n lijmpistool op het  kleinste bloemetje geplakt. Ik heb het tijdens het plakken goed in mn stempelmat/prikmat geduwd zodat het bloemetje een beetje rond het steentje gaat staan. Nu ga je alle kleine bloemen op elkaar plakken, daarna de volgende maat enz enz.


En dan is dit het resultaat. De bovenste bloem heeft alle bloemonderdelen. De onderste heb ik de twee grootste delen weg gelaten.


De linkerbloem op de foto hierboven heeft een hartje gekregen van een  papieren roosje ( kant en klaar )  Deze was wit en heb ik ook met de spray op kleur gebracht. Nu kun je de bloemen verwerken op je kaart, scrap, mixed media werkstuk enz enz.



Ik heb de bloemen op het foto toestel van doobadoo geplakt. Ik heb hiervoor de basis van het toestel uit licht Kraft papier geknipt. Vervolgens bekleed met lichtblauw papier. De magnolia ingekleurd met sennelier en uitgeknipt op de camera geplakt. 


Met wat filmstrip stempels en stansje nog wat versiering aangebracht. De kaart binnenin heb ik voorzien van lichtblauw papier en waar de lens van de camera is heb ik een hart gestempeld.


In de lens heb ik een schudgedeelte gemaakt.


De bloemen heb ik naast elkaar geplakt en van wat bladeren voorzien. 


Hier nog even de magnolia en de filmstrip. En in de hoek de vlinder die bij de ronde vlindermal verkrijgbaar is. Deze vinder heb ik voorzien van glitter.


En het geheel met de binnenkaart. Zo, dat was een lang verhaal, ik hoop dat het met de bloemen duidelijk is.

Een fijne dag verder,


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)

1 opmerking: