maandag 14 maart 2016

Happy Birthday

Hallo allemaal,

Het is weer maandag, dus tijd voor mij om een blogpost te plaatsen. Het is dit keer een kaart met de prachtige blauwe mal 6002/0553.


Hierboven zie je het eindresultaat en ik zal je hieronder vertellen hoe ik deze  kaart heb gemaakt. Er zit namelijk nog diepte in.


Ik ben begonnen om de afbeelding te maken. Dit heb ik gedaan met de clearstempel silhouettes grass 1. Deze heb ik met zwarte inkt gestempeld op een achtergrond die ik   met een gelli plate heb gemaakt.  Daarna heb ik hem met een cirkel stans rond uitgestanst.


De kaart bestaat uit een stuk kraft van 13,5 x 27,5 cm. Deze heb ik gerild op 13,5 en 14 cm. Dit word dan de boven vouw. Omdat de kaart wat dikker is.


De voorkant bestaat uit designpapier. Dit komt uit het paperbloc spring  6011/0401. Het eerste vel is 13 x 13 cm en de tweede is 12,5 x 12,5 cm. Hier heb ik de vierkante blauwe mal op geplakt. Vervolgens heb ik uit de binnenkant een opening gesneden.

6011/0401 Paper bloc A5 Spring

Omdat de blauwe mal bestaat uit 4 delen heb ik de opening voorzien van een randje die ik gemaakt heb met de tweede en de derde stans. Deze heb ik samen op mijn stans plaat gelegd en samen door het papier gestanst. Zo past het altijd weer netje in de opening.


Achter de opening heb ik de afbeelding geplakt. Dit heb ik gedaan door een stuk kraft karton van 13,x 13 cm te snijden. Hier heb ik dik foamtape op geplakt en de afbeelding. Vervolgens heb ik het achter de opening geplakt. Door het foamtape krijg je dus de diepte.  Daaran nog wat versieringen aangebracht zoals wat parels en roosjes. En een tekstje "happy birthday".

6410/0334 Silhouettes Grass 1

voor mij is de kaart compleet en ga ik snel verder met het maken van 
een andere creatie om jullie de volgende x te laten zien,


1 opmerking: