maandag 1 januari 2018

Mixed Up


Hallo allemaal.
Op vrijdag 15 december heb ik bij Noor & Zo in Waspik de workshop "PL kaartjes maken" gegeven.
Jolanda Bergmans was hierbij ook aanwezig. Ze was die dag zo enthousiast dat ze een filmpje gemaakt heeft met een van de technieken van die dag. Dit filmpje heeft ze al op facebook laten zien. Dat filmpje kun je HIER bekijken. Jolanda laat zien hoe je deze techniek met spray inkt kunt doen. In dit blogbericht wil ik jullie laten zien dat je deze techniek met nog veel meer materialen kunt uitvoeren.

Ik heb steeds een foto gemaakt van een kaartje met alleen het materiaal en een kaartje met hetzelfde materiaal maar dan bewerkt met een mask uit de Scr@p collectie en distress inkt. Hieronder kun je met foto's zien welke materialen ik allemaal met deze techniek gebruikt heb:

Je kunt bij deze techniek ook aquarelverf gebruiken.


Je krijgt dan dit effect:


Als je aquarelpotlood gebruikt, wordt de kleur minder intens



Hier de kaartjes gemaakt met aquarelpotlood:


De ecoline brush pen heb ik gebruikt:



De kaartjes zien er dan zo uit:


Color Burst kun je ook hiervoor gebruiken:

  

Je krijgt dan deze kaartjes:


Ook ben ik met distress inkt aan de gang gegaan:



Hiermee heb ik deze kaartjes gemaakt:


Met gelatos kun je deze techniek ook toepassen:


De kaartjes zien er dan zo uit:


 Zelfs acrylverf kun je voor deze techniek gebruiken. Maar dan moet je het wel verdunnen met water:


Het resultaat hiervan zijn deze kaartjes:


De Neocolor II krijtjes zijn ook hierbij te gebruiken:


Dan krijg je deze kaartjes:


En tenslotte heb ik ook nog de Dylusions Ink Spray hierbij gebruikt:

 

Je kaartjes zien er dan zo uit:


Dit zijn slechts 9 verschillende mixed media materialen waarmee ik aan de gang gegaan ben.
Maar je kunt bij deze techniek nog veel meer materialen gebruiken. Mocht je twijfelen, probeer het gewoon eens. Veel plezier met het maken van je eigen achtergronden met deze techniek.

6002/0832 Mixed Up Mask stencil - Marrakech6002/0834 Mixed Up Mask stencil - Stenen muur

Groeten Hanny

3 opmerkingen:

  1. Echt superleuk Hanny. Ik ga zeker een keer aan de slag zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja.... ik vind alle technieken mooi.... en nu??? Gniffel.
    Ik sla de uitleg in ieder geval op. Dank dank.

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen