maandag 8 januari 2018

Tijd voor Thee

Hallo allemaal,

Voor deze kaart heb ik de "oude" zandloper gebruikt van Noor! Design, de 6002/0221. Misschien heb je hem nog wel tussen je stansen zitten. En wat ik zelf zo leuk vind is dat de zandloper ook echt werkt.


Ik zal proberen uit te leggen hoe ik dat gedaan heb. Ik ben begonnen met 2 cirkels van kraft papier en hieruit heb ik de zandloper gestanst. Maar de zandloper stans je er dus uit, en die heb ik dus weer terug geplakt  in de gestanste opening van de cirkels. Maar voordat ik hem terug geplakt heb, heb ik, wat het glas moet zijn van de zandloper, er wat uitgesneden, Zo kan je dus zien dat er wat in de zandloper zit.

6002/0976 Afternoon Tea kopjes + theepot

Vervolgens heb ik achter de openingen met de zandloper mica geplakt. Daarna heb ik foamtape op het mica geplakt, dicht langs de zandloper en de randen van de cirkel. Ik heb dus een soort bakje van foamtape gemaakt achter de zandloper, en daar heb ik wat schudmateriaal in gedaan. Daarna heb ik de twee cirkels op elkaar geplakt. Wel op letten dat je de twee zandlopers recht tegenover elkaar plakt, want zo kan je echt door de zandloper kijken hoe het schudmateriaal van de ene kant naar de andere kant loopt.



Het gedeelte met de zandloper heb ik verwerkt in een kaart waar ik een iets grotere cirkel uit heb gestanst. Door middel van een stuk dik vissersdraad aan het zandloper gedeelte en tussen het designpapier te plakken kan het dus echt draaien in de kaart.


 Verder heb ik de kaart versierd met diverse stansjes van de afternoon tea. Van de stempelset afternoon tea, 6410/0465, heb ik de tekst  er is altijd tijd voor thee en cake gekozen.

6410/0465 Stempelset Teksten Afternoon tea
Achter deze tekst heb ik nog de vintage flourish van de notitie geplakt, de 6003/0084. Dit is zo`n leuk stansje, die past overal wel achter. Ook zie je recht boven nog de klok, die ik gestanst heb met de blauwe stansmal, 6002/0971 Verder nog diverse stansjes van de Afternoon tea collectie. Met wat bloemen en takjes heb ik het geheel nog wat opgevrolijkt.

6013/0346 Knipvellen Afternoon tea

Groetjes,

0 reacties:

Een reactie posten