vrijdag 7 september 2018

Congrats

In een tijdschrift kwam ik de deze tekening tegen van Marjolein Bastin. Omdat ik deze tekening mooi vind, vond ik het zonde om hier niets mee te doen. Dus besloot ik om deze tekening te gebruiken en er een kaart mee te maken natuurlijk in combinatie met de Noor! Design artikelen.


Voor de achtergrond van de kaart heb ik aquarelverf gebruikt. Ik heb het aquarelpapier iets nat gemaakt en hierop de verf aangebracht. Omdat ik de achtergrond zo nog wat saai vond, heb ik de Script tekststempel (6410/0468) gebruikt en deze met roze stempelinkt op de achtergrond gestempeld. Ik heb hierbij de tekststempels niet op een clear block gedaan, maar een afdruk gemaakt met de stempel uit de losse hand. Zo kun je eenvoudig kleine stukjes tekst van de stempel op je achtergrond stempelen.



Omdat het papier van een tijdschrift vaak wat dun is, heb ik m.b.v. dit stencil (6002/0855) van karton 3 driehoeken getekend en uitgesneden. Met gel medium heb ik hier een stukje van de afbeelding op geplakt. De randen van deze driehoeken heb ik daarna nog wat kleur gegeven met distress inkt en een blending tool.


De veertjes die op de pagina getekend waren, vond ik te leuk om niet te gebruiken. Ik heb deze veertjes uitgeknipt en op een deel van een label van de Script stempelset geplakt.


Op de kaart heb ik driehoekjes getekend m.b.v. het stencil Strepen (6002/0841).

  

Met de honingraat stans (6002/0979), een labeltje van de stansmal Little Happiness labels (6002/1100), een cirkel en een hartje heb ik de kaart afgemaakt.




En zo verdwijnt deze mooie tekening dus niet in de papierbak.

Een creatieve groet, 
Hanny

1 opmerking: