dinsdag 16 oktober 2018

Merry Christmas

Hoi allemaal,

Het is zo leuk om dierbaren wat meer toe te sturen met kerst dan een standaard kaartje. Ik vind het dan bijvoorbeeld leuk om een albumpje te maken.

 

Dit is de voorkant van mijn albumpje. Ik heb er een band omheen gemaakt en afgesloten met een bijbelslotje. Ik heb uit een hartjesstans wat hartjes gestanst en deze op de band geplakt.


En dit is de binnenkant van het album. Ik heb een strook van 29,5 cm bij 15 cm gesneden. Deze heb ik gerild op 9,5 cm, 10cm, 19,5 cm en 20 cm. Daarnaast heb ik nog een strook van 30 cm bij 
8 cm cm gesneden en deze heb ik gerild op 8,5 cm en op 22 cm. Deze heb ik overdwars op het middenblad van de kaart geplakt. De basis van het album is dan klaar.

6011/0592 Paper bloc Wintertime
Noor! Design heeft deze maand prachtig kerstpapier uitgebracht nl. het Paperbloc Wintertime 6011/0592. Het papier is in frisse rood, wit en blauw tinten en het maakt een prachtig geheel samen,

  

Aan de bovenkant van de voorflap heb ik de Blauw Border met Swirls 6002/1197 gebruikt. Ik deze wat ingekort zodat deze passend werd. 

 6002/1198 Blauw Frame Swirls

Het plaatje komt van Pinterest en hierbij heb ik de Blauw Frame Swirls 6002/1198 gebruikt. Een prachtige sierlijke mal die mooi uitkomt.

 

Het tekststansje komt van de Silent Night Frame Merry Christmas 6002/1145. Ik heb deze gemat op wit cardstock.

 

Op de rechterflap heb ik twee pockets gemaakt, afkomstig van het Scrapbook stencil mini envelops. 

 

De tags heb ik gemaakt van de Labels & Tags set 6002/1175, deze heb ik vervolgens gemat op het blauwe cardstock en hierop heb ik een leuke tekststempel geplaatst.

    

Op de linkerflap heb ik twee keer de Silent Night Christmas Tree gebruikt. Ik heb deze bewerkt met witte gesso zodat het net lijkt alsof er sneeuw op de takken ligt. 

 6002/1143 Silent Night Let it snow  

Van de Silent Night mal Let it snow 6002/1143 heb ik de tekst stans gebruikt en ik heb wat Ice Crystals 6002/1120 verwerkt op deze flap.

 

Op het tussenstuk heb ik 2 flapjes gemaakt. Aan elk flapje heb ik een stukje dubbelgevouwen lint verwerkt zodat het uitnodigt om de flapjes te openen. Op het onderste flapje heb ik de hertenkop van de Winter Wishes serie 6002/1018 verwerkt. 


  6002/1148 Stans SCR@P This is Kit

Op het bovenste flapje heb ik de stans "this is" van de Stans Scr@p This is Kit  6002/1148 gebruikt
en daaronder heb ik het woord Christmas uit de Silent Night Frame Merry Christmas 6002/1145 gebruikt. Ik heb uit de tekststans het woord Christmas geknipt. Op dit flapje heb ik ook nog wat Ice Crystals 6002/1120 verwerkt. 

 6002/1197 Blauw Border met swirls

Aan de binnenkant van het onderste flapje heb ik de ster uit de Labels & Tags 6002/1175 gebruikt en daaronder heb ik een stans van de Mixd Up Stansmallen honingraat en muur gebruikt.

  

De binnenkant van de bovenste flap heb ik bewerkt met de Merry Christmas stans van de Silent Night stans Let it Snow 6002/1143

 

Op het middenstuk heb ik het Frame Silent Night 6002/1145 gebruikt en ook dit schattige plaatje komt van Pinterest.

  

En als laatste de achterkant van de rechterflap. Hier heb ik van de Mixd Up Stansmallen honingraat en muur 6002/0979 de honingraat twee keer uit rood cardstock gestanst en hierop heb ik het plaatje, ook van Pinterest, geplakt. Nog 2 hartjes van de hartjesstans erop verwerkt en het albumpje is klaar. 

6002/0864 SCR@P Scrapbookstencil Mini Envelopes

Dit was het weer voor vandaag. Een lange blog dit keer waarmee ik hoop jullie te hebben kunnen inspireren. 

Liefs, Syl

2 opmerkingen: