vrijdag 22 februari 2019

Memories

Hallo allemaal.
Vandaag wil ik jullie een dubbele pagina uit mijn Travelers Notebook laten zien. De gebeurtenissen van het jaar 2018 leg ik hierin vast. Mijn Travelers Notebook heeft geen vaste maat, maar ik heb gekozen voor een formaat waarvan ik vind dat het prettig is om in te werken. Veel achtergronden heb ik gemaakt met mixed media materialen. Dat heb ik bij deze pagina's ook gedaan. In dit bericht wil ik jullie laten zien hoe ik dit gedaan heb.


Ik heb wat distress oxide op mijn craftsheet gedaan. Met een nat penseel en de oxide inkt heb ik hier en daar de pagina's wat kleur gegeven.

Met de Scriptstempel heb ik gestempeld. 

  

Ik neem hierbij vaak de stempel in mijn hand en bevestig de stempel niet op een clear block omdat ik op deze manier geen strakke randen van de stempel krijg.
  

Hierna heb ik het letter stencil gebruikt met structuurpasta.


Met de oxide inkt heb ik een raster gestempeld op de pagina's. Met deze zelfde oxide inkt, een mask en een blending tool heb ik de pijlen op deze pagina's gemaakt.
Omdat ik vond dat de letters nu te weinig opvielen, ben ik hier nog licht overheen gegaan met mijn blending tool en de oxide inkt. Het is belangrijk om hierbij niet te hard op de blending tool te drukken omdat je alleen de letters wilt raken en niet de ondergrond van de pagina zelf.
    

Nadat deze ondergrond af was, ben ik de foto's op beide pagina's gaan verwerken.

Het groen gestreepte papier uit de papierlijn Dots and Stripes past erg mooi bij deze kleur oxide inkt.


Omdat ik graag het gestreepte papier waarop de journaling links staat op de andere pagina ook terug wilde laten komen, heb ik daar een smal strookje papier in de lengte geplakt.


 Ik vind dat er een zekere balans in mijn pagina's is als ik bepaald papier op beide pagina's terug laat komen. Heel subtiel, omdat ik het jammer van de ondergrond vind als ik er van alles overheen plak.. Het klimop takje heb ik gebruikt.
   
  
De cirkel met de tekst LOVE komt uit de stansset Beautiful.

Het is ontzettend leuk om zo'n jaaroverzicht later nog eens terug te kijken. Diverse jaren heb ik nu al op verschillende manieren vast gelegd. Door het maken van notities is het geen probleem dat ik de verwerking van deze foto's een aantal maanden later doe.
Groeten
Hanny

2 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk overzicht heb je zo en lijkt me super om te maken. Ik koop ooit nog eens een koffer tijd :)

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen