dinsdag 7 mei 2019

Little Things

Hoi allemaal,

Vinden jullie het ook zo lastig om een mannenkaart te maken? Ik in elk geval wel. Ik ben verknocht aan mijn blauwe mallen en ik wil ze dan ook graag vaak en veel gebruiken maar op een mannenkaart zijn ze al snel misplaatst. Hoe maak ik dan toch een mooie kaart voor een man zonder dat de kaart te kaal wordt?


Dit is mijn kaart geworden. Een stoere mannenkaart waar je ook nog eens weinig materiaal voor nodig hebt. Ik heb een kaart gesneden van 14,5 bij 29 cm en de lange kant gerild op 14,5 cm. Zo ontstaat er een dubbele kaart. Je kunt hierin als je wilt nog een tekst stempelen of een zelf een tekst schrijven. Daarna heb ik, uit champagnewit cardstock, een vierkant van 14 bij 14 cm gesneden. Vervolgens nog een vierkant uit Kraft ribbelkarton van 11 bij 11 cm.

6410/0468 Stempels  Script

Het vierkante witte stuk cardstock heb ik bestempeld met de Clear Stamp Script van de Noor SCR@P lijn 6410/0468. De tekst heb ik linksboven en rechtsonder gestempeld. Vervolgens nog een vlek linksonder en de spetters heb ik rechtsboven gestempeld. Voor het stempelen heb ik gebruik gemaakt van Distress Oxide inkt Weathered Wood. Hierop heb ik in het midden het stuk Kraft ribbelkarton bevestigd.


Onder het plaatje steken 2 labels uit. Ook deze komt van de stempelset script. Deze heb ik op cardstock gestempeld en vervolgens uitgeknipt.

  

De mixd up stansmal Filmstrips 6002/1232 is zo'n set dat altijd van pas komt en past bij elke kaart en zeker bij een mannenkaart. Hier heb ik de lange filmstrip uit donker grijs cardstock gestanst en deels onder het plaatje weg laten lopen.
Voor deze stoere mannenkaart heb ik gebruik gemaakt van het Vintage Baby Boy designpapier 6011/0607. Het papier is niet alleen lief voor kinder- en babykaarten maar zeker goed bruikbaar op een mannen of jongenskaart.


Ik heb 3 stroken papier gesneden van 2,5 / 2  en 1,5 inch en deze aan de onderkant met de 3 in 1 bannerpunch bewerkt en deze heb ik op elkaar bevestigd. Het plaatje heb ik gemat op het witte cardstock en met foamblokjes verhoogd op de kaart vastgezet. 

6002/1232 Mixd Up Stansmallen Filmstrips

Het tekstje heb ik ooit eens in een set met collectables gekocht (ik gooi echt nooit wat weg) en die kwam nu mooi van pas. Dit is mijn mannenkaart geworden en eenmaal bezig, bleek het toch helemaal niet zo lastig om een stoere mannenkaart te maken.

Ik hoop dat ik jullie weer heb mogen inspireren en tot volgende week!

5 opmerkingen:

  1. Wow super mooi is deze kaart geworden 😍😍😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, je hebt me op een idee gebracht, dit is ook een beetje mijn stijl van kaarten voor mannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart, ik heb nooit zo heel veel moeite met een mannenkaart maar het is id wel wat moeilijker dan een kaart voor een vrouw! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you for the good and very helpful information. It is very interesting. I love all the things you share and see your beautiful creation. Thank you for sharing with everyone.
    gclubwin168

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar kan ik die plaatjes kopen. Ik zie vaak erg leuke plaatjes van mannen op pinterest,alleen vind ik ze niet om te kopen. Dank u voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen