dinsdag 9 juli 2019

Kerstgroetjes

Hoi allemaal,

Een groter contrast bestaat er bijna niet met ruim 30 graden buiten en een Nederland dat zucht onder een ware hittegolf, ben ik aan de slag gegaan met een kerstkaart. In de juli collectie zitten weer prachtig mooie stansen en bijbehorend papier met het kerstthema. Ik houd erg van kerst dus het was zeker geen straf om ermee aan de slag te gaan.


Dit is mijn kaart geworden. Ik heb een basis van cardstock gemaakt van 14,5 bij 14,5 cm. Hierop een stuk wit cardstock van 14 bij 14 cm en uit het designpapier nog een stuk van 13,5 bij 13,5 cm. De randen van het designpapier heb ik met een zwarte fineliner gedoodeld.


Voor deze kaart heb ik gebruik gemaakt van het Papierbloc Jingle Bells 6011/0610. Uit dit cardstock heb ik vervolgens nog 3 stukjes van 10,5 bij 10,5 cm gesneden. 

     

Ook bij deze stukjes designpapier heb ik de randen bewerkt met de zwarte fineliner. Deze stukjes heb ik met foamtape bevestigd op de kaart.

 

Aan de bovenkant is de Rand Hulst van de Jingle Bells serie  6002/1230 bevestigd. 

     

In het midden van de kaart is de prachtige Jingle Bells Guilande Garland 6002/1231 met foamblokjes bevestigd. Hierop is de gnome van het Bella Lulu knipvel Jingle Bells 3000/0037 wederom met foamblokjes verwerkt.

 

De tekst is ook afkomstig van het Bella Lulu knipvel Jingle Bells en is verwerkt op tags van de Stempels Script 6410/0468. 


Deze zijn gestempeld met de bijpassende inkt Memento Teal Zeal en Rhubarb Stalk. De script stempel heb ik met de Memento Teal Zeal gestempeld ook op het stukje cardstock in het midden van de kaart.

 

Onder aan de kaart is de Poinsettia 6002/1048 verwerkt. Deze is uit het designpapier gestanst.

  

De Vintage Flourishes stansjes vind ik echt helemaal super. Ik ben dan ook weer enorm blij met deze nieuwe stans, Mistletoe 6003/0094. Ik heb deze verwerkt onder de Poinsettia. 


Mocht je de kaart nog wat stoerder willen maken, kun je er eventueel voor kiezen om de kaart nog wat te bewerken met witte gesso. De rand en de guirlande heb ik bewerkt met blauwe Nuvo drops.

Dit is het weer voor vandaag. Ik hoop dat ik je weer heb mogen inspireren.

Liefs,

3 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart en hoop dat je het wat koeler hebt gekregen toen je 'm maakte!! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met deze mooie materialen wil je wel aan de slag voor kerst: hartstikke leuk geworden!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi.daar gaan je handen van kriebelen

    BeantwoordenVerwijderen