zondag 18 augustus 2019

SCR@P It

Hallo allemaal.

Vandaag ben ik heerlijk aan de gang gegaan met het design papier Summer Vibes 6011/0612.


Dit is een papier pakket (200 grams) met 8 vel dubbelzijdig bedrukt papier. Een aantal vellen hebben voorbedrukte Project Life kaartjes. Het formaat van het papier is 30,5 x 30,5 cm.    


Dit papier heb ik gebruikt voor het maken van diverse embellishments clusters. Ik wil deze gaan gebruiken bij het verwerken van onze vakantiefoto's. Maar je kunt ze natuurlijk ook gebruiken bij het maken van kaarten e.d.

     

Ik ben gestart met het stansen. Dit heb ik gedaan met het design papier, maar ook met cardstock. Je ziet hier dat ik heel veel Noor stansen gebruikt heb. Onderaan dit bericht kun je terug vinden welke stansen ik gebruikt heb. 


Natuurlijk heb ik er ook een aantal ponsen bij gebruikt; cirkels en hartjes,
De blauwe tekststrookjes komen uit een scrapvel dat ik al heel lang heb. Maar je kunt dit soort tekststrookjes natuurlijk ook gemakkelijk zelf maken op je computer met het programma Word. Dit zijn de embellishment clusters die ik gemaakt heb:


Het werkt erg fijn als je een voorraad stansjes klaar hebt liggen. Je pakt gewoon wat en plakt het bij elkaar op. En vervolgens ontstaat dit.



De meloen en het waterijsje met zonnebril zijn geknipt uit een Project Life kaartje. Het zonnetje is de stans van de chrysant.


De meloen is weer geknipt uit een Project Life kaartje. Het kleine blauwe labeltje is een stans die bij de One of a Kind Alfabet Label stans zit. Het blauwe "gaaswerk" is de visnetstans. 


Dit is denk ik mijn meest gebruikte stans. Zo gaaf om hiermee ergens een speels accent aan toe te voegen.


Het aardbeitje komt uit een vel design papier. Met een kleine cirkelpons geeft dit een leuk accent.
De gele bloem (stans Floral Flourishes Charlotte) is schitterend als je deze opbouwt met meerdere bloemetjes op elkaar. 

    

Omdat ik in mijn scrapalbums nooit te erg de hoogte in wil gaan heb ik het bloemetje hier enkel gebruikt. Ook dan is deze bloem erg leuk.


Hierbij heb ik een paperclip gebruikt. De ananas is weer uit het design papier geknipt. Het sinaasappelschijfje ook.


Het roze gekartelde strookje is een stans uit de Noor Scrap collectie, de This is Kit.


Basis voor dit kaartje is een Project Life kaartje dat bij deze papier set zit. De hartjes zijn gemaakt met een pons.


En ook bij dit kaartje is de basis een Pproject Life kaartje waarvan ik de onderkant af heb gesneden omdat het kaartje anders zo groot werd. 

   

De cirkel Love steekt onder het kaartje uit. Als ik dit straks op een Lay Out ga plakken, zie je het papier van de pagina hier doorheen. Hierdoor is dit embellishmentcluster wat minder robuust. Op deze foto is beter te zien wat ik bedoel.


Ik ben weer even heerlijk creatief bezig geweest. Wat is het toch geweldig fijn om deze hobby te hebben. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren om ook met de diverse stansen
die je hebt aan de gang te gaan. 


Met een flinke voorraad die je gestanst hebt en klaar hebt liggen werkt het ideaal. Hierbij is het handig om te stansen met papier dat goed bij elkaar past.  De stansjes die ik over heb, gaan weer in mijn bakje en kan ik een volgende keer weer gebruiken.

Tot een volgende keer.

Groeten Hanny

0 reacties:

Een reactie posten