zaterdag 15 november 2014

Gift for You

Hallootjes,

Het houd niet op hier, elke dag hebben we weer een nieuwe creatie voor je klaar staan. En we maken ze met liefde. Het blijft ook zo leuk om elke weer wat nieuws te bedenken. Ik ben daar echt dol op.

Vandaag heb ik een iets groter projectje als een kaartje. Ik zal deze creatie proberen met foto`s en tekst zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.


Neem een stuk kraft van 13,5 x 13,5 cm. Teken nu de Shape Art en snijd deze doomidden. Knip nu twee kleine strookjes en plak deze aan de zijkanten van de 13,5 cm kaart en plak daar de "flappen" van de Shape Art op. Zo krijg je dus een soort boekje.

Cutting & Embossing stencil - Blauwe mal - 8punt stencil  Cutting & Embossingmal - Blauwe mal - Rand

Knip nu het design papier wat een halve cm kleiner is. Plak eerst de lintjes op de linkerflap en de rechter onder kant. Dan het design papier erop. Zo zijn de uiteinden mooi weggewerkt.


Dan is nu de basis klaar en kunnen we met het versieren beginnen.


Op de voorkant - linkerflap- heb ik de kerstster geplakt. Deze heb ik uit grijs cardstock gestanst. Op de ster heb ik de kaarsjes  geplakt met een bloemen toef en wat piepschuim balletjes. 

Cutting & Embossingmal - Happy Holidays - Candles  Cutting & Embossingmal - Happy Holidays - Reindeers

De kaarsjes heb ik na het stansen in de mal laten zitten en  ben er toen met Versamark inkt overheen gegaan  Daarna heb ik ze  uit de mal gehaald en bestrooid met embossingpoeder. Na het verhitten met de heattool heeft het een soort kaarsvet gekregen.


Hier zie je de binnenkant van het boekje. In het midden heb ik een pocket gemaakt wat ik met het streepjes design papier heb beplakt. Daarop zit nog weer een kleinere pocket die het effen design papier heeft gekregen. In de grootste pocket heb ik een label gesneden die in de pocket past.

Cutting & Embossingmal - Blauwe mal - Label nr 2   Cutting & Embossingmal - Blauwe mal - Label nr 1

Hier kan ik dan straks mijn kerst groet opschrijven. In de kleinere pocket zitten twee labeltjes die een kerst stempel met een leuke wens hebben gekregen. Op de pockets heb ik de rendieren geplakt. Op de linker en de rechter flap heb ik nog de filigraan rand stans geplakt die ik uit kraft papier gestanst heb. Die zelfde mal heb ik ook nog weer uit het grijze cardstock gestanst en bovenaan geplakt.

Cutting & Embossingmal - Blauwe mal - Vierkant + kroonluchter

Wie weet is dit weer een leuk idee voor jou en ga je er ook eentje maken. Ik zelf ga er nog wel een paar meer van maken, ook in kerst vorm Wie weet komen die ook nog wel een x langs.

Dan wens ik je verder nog een fijne dag,


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:


6 opmerkingen:


  1. Wat een super mooie kaart,
    ook de binnenkant ☺

    Een leuk en gezellig (knutsel) weekend ☼
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige kaart, heel mooi gedaan met die mallen
    liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je weer helemaal mooi gemaakt Janet!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kaart!! Super uitgelegd !!
    Groetjes Giovanna

    BeantwoordenVerwijderen