woensdag 12 november 2014

Merry Christmas

Hallo lieve allemaal,

Het is toch echt al weer bijna kerst, wat gaat het allemaal snel zeg.  En zoals velen van jullie ben ik iemand die alles altijd op het laatste moment nog moet/wil maken. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat niet iedereen meer een  zelfgemaakte kerstkaart van mij krijgt . Ik moet er dan zoveel maken dat me dat gewoon niet meer lukt.

Maar zoals je hier kan zien heb ik er weer eentje klaar en die wil ik even met jullie delen.


De gehele kaart heeft veel blauw en hier en daar wat rood. Niet helemaal traditioneel dus maar dat hoeft ook niet altijd vind ik.


De tekst stempel heb ik met bruine inkt op een strook witte kraft gezet. Daarna heb ik er met een hoekpons de punten uitgeponst. Zo heb ik dus deze banner gemaakt. In het hoekje nog een paar piepschuim balletjes.


Rechts bovenin zit, tussen de basis van Kraft en design papier, de prachtige vierkante mal. Deze heb ik uit design papier gestanst. Daarop heb ik de kerst ballen stans verwerkt. 

Cutting & Embossingmal - Happy Holidays - Christmas Ornaments

Deze kerstballen heb ik uit wit cardstock gestanst en geembost. Vervolgens heb ik deze in de mal gelaten en ben er met wat rode inkt overheen gegaan. Als laatste heb ik er nog wat glitterlijm ( stickles ) op gedaan want voor mij horen glitters bij kerst.


Ook in de linker onderhoek heb ik kerstballen geplakt. Deze heb ik op de zelfde manier gemaakt als hierboven is beschreven. Helemaal onderlangs de kaart heb ik nog de boogjes randstans geplakt.


Ook heb ik onder het afdrukje nog de stans van de ster verwerkt.Deze heb ik uit rood cardstock gestanst.


En hier nog het afdrukje. Met Sennelier gekleurd en op de muts en handwarmer heb ik liquid aplique gedaan. Dit is een tubetje met witte creme.  Als je dit verwarmt krijg je een soort sneeuw/bont.
Ook heb ik nog wat Frantage op het afdrukje gedaan.  Dit is een embossingpoeder met grove korrels.

Cutting & Embossingmal - Blauwe mal - Vierkant + kroonluchter

Zo..ik heb dus weer een kerstkaart klaar en wie weet krijg je nu ook zin om je kerst voorraad bij te werken. Dan wens ik je veel freubelplezier en tot gau.



De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:



9 opmerkingen:

  1. Ohhh wat een super mooi kaartje!
    Prachtig ingekleurd en wat is dat sneeuw erop leuk!

    Fijne dag nog!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke feestelijke kaart! Erg vrolijk!

    Je afdrukje is prachtig ingekleurd!

    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Dit is een mooie kerst kaart,
    leuk met die glitters erop ☺

    Gezellige en fijne (knutsel) dagen ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk kaartje en dank je voor de duidelijke uitleg van de materialen die je gebruikte ;-)

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw!!! Wat heb je dit geweldig leuk gemaakt. Haar rode muts valt lekker op tussen de koele winterse tinten.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaart Janet....magnoliaatjes blijven zo leuk om te kleuren.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een lieve kaart en mooie mallen! Groet, Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje! Mooie kerstbalstansen !
    En de Magnolia is supermooi ingekleurd!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk kaartje, en fijn dat er ook genoemd wordt wat een produkt precies doet....

    BeantwoordenVerwijderen