vrijdag 13 september 2019

Las Vegas

Hallo allemaal.

Er is deze september maand weer een nieuwe scrapchallenge. Als je meedoet met deze Challenge, dan kun je je gemaakte Lay Out plaatsen op de facebookpagina van Noor! Design Scrapbooking
en maak je daardoor ook kans op een leuke prijs. 


Omdat ik een liggende foto voor deze Challenge wilde gebruiken heb ik de schets gedraaid.


Als ik een scrappagina maak, begin ik eigenlijk altijd eerst met de achtergrondpagina. Deze keer heb ik dit niet gedaan, omdat ik geen idee had wat voor achtergrondpapier ik wilde gaan gebruiken. 


Ik wist al wel dat ik het Noor paper Bloc Roses and Polka Dots (6011-0601) wilde gebruiken bij mijn foto omdat dit papier qua kleur perfect bij mijn foto past.


Ik ben dus begonnen met het deel met de foto.


Voor het tekenen van deze accoladevorm heb ik het Scrapstencil Tags and Labels gebruikt.


De filmstrip blijft altijd weer leuk om terug te laten komen. Het tabje onder de foto en het labeltje dat boven de foto uitsteekt zijn gestanst met deze stans:


Dit is de Lay Out zoals ik hem in eerste instantie gemaakt heb. Maar eerlijk gezegd was ik er niet tevreden over. Ik vond de achtergrond te saai en de verschillende onderdelen te los van elkaar. 


Het groene vel papier uit de papier set Scrap Design Paper Wild Flowers past er goed bij als achtergrond. Het is fijn om het deel met de foto op verschillende achtergrondvellen te leggen en zo te kijken wat er het best bij past.

6011/0629 SCR@P Design Paper Wild Flowers

En zoals vaker vond ik ook bij deze Lay Out dat het visnet ook weer gebruikt moest worden.


De volgende dag heb ik de Lay Out nogmaals bekeken en er wat aan toegevoegd. Het kleurverschil in de foto's heeft te maken met fotograferen bij een daglichtlamp en echt daglicht.


Van de gestipte strook papier uiterst rechts van de foto heb ik de kleine accolades afgescheurd. De metalen letters L en V vind ik super leuk (ik heb ze tenslotte niet voor niets uit Amerika mee genomen), maar te veel aanwezig. 


Daarom heb ik er met een dop en witte gesso een cirkel bij gemaakt. Door de tekst "This is" in wit cardstock te stansen en erbij te plakken is er meer verbinding met het deel met de foto en wordt het meer 1 geheel. Ook heb ik hier nog wat witte stipjes bij gemaakt met een satéprikker. Dit noem ik ook wel 'gericht spatwerk'.


  

Ook hier heb ik nog wat spatten toegevoegd, witte sterretjes opgeplakt en een deel van de Jingle Balls Bow-stans gebruikt.



Bij dit deel ook een cirkel met gesso, extra spatten en sterretjes toegevoegd.


En het stukje dat ik nog over had van de Jingle Bells stans en wat extra spatten en sterren zijn hier terecht gekomen. Nu ben ik tevreden. Het gebruiken van een schets als je een Scrap Lay Out wilt maken werkt gemakkelijk. Ook als je eens geen/weinig inspiratie hebt. Mocht je ook deze Lay Out gaan maken, dan wens ik je veel scrapplezier toe.

Groeten Hanny

1 opmerking: