donderdag 9 januari 2020

ATC Swap - Zwart & Wit

Hallo creatievelingen.

Net zoals vorige maand, heb ik ook deze maand weer ter inspiratie voorbeelden gemaakt voor de ATC Swap van Noor! Design. Deze swap wordt georganiseerd door de facebookgroep Noor! Design Artist Trading Cards. Het thema voor januari is zwart-wit. Een heerlijk thema om eens met mijn stempels aan de gang te gaan.


In dit blogbericht wil ik jullie uitleggen hoe ik deze ATC's gemaakt heb.


Nadat ik het karton op maat gesneden heb, heb ik het op mijn stempelkussen gelegd en licht aangedrukt. Hierdoor krijg je een vage afdruk van je inktpad op het papier. Hiervan ben ik vergeten een foto te nemen, maar op onderstaande foto kun je zien wat ik gedaan heb. Het licht gekleurde vlak op de kaartjes, is een afdruk van mijn inktpad.


Vervolgens wilde ik hier overheen een stempelafdruk maken maar er ging iets mis Ik heb per ongeluk de achterkant van de stempel geïnkt en vervolgens hiermee een afdruk gemaakt. Zo ontstaat een grote licht zwarte vlek. Waar ik echter razend enthousiast over was. Daarom heb ik nog 3 keer de achterkant van de stempel geïnkt en hiermee een afdruk op het kaartje gemaakt. 


Hierna heb ik met 4 verschillende stempels een afdruk op de kaartjes gemaakt. 


Deze keer heb ik wel de goede kant van de stempel gebruikt.


Hierna heb ik cirkels uitgeponst en ook hierop stempel afdrukken gemaakt.


De stempel met die leuke blokjes en swirls zijn stempels van Rubber Dance. 

   

De Doodle stempelset ben ik steeds meer aan het gebruiken. Onvoorstelbaar dat ik deze stempelset lange tijd onaangeroerd heb gelaten. Je kunt er zulke leuke dingen mee maken. 


Deze keer heb ik eerst wat randjes gestempeld. Hierna heb ik met deze randjes kleine vlaggetjes op de kaartjes gemaakt.


Ook de fijne streepjes langs de randen van de ATC's heb ik met een stempel uit deze set gemaakt. Verder zie je op deze kaartjes nog stukjes papier met reliëf.


Dat blokjes reliëf heb ik met een embossingfolder gemaakt. Hiervoor heb ik de embossingfolder Grid gebruikt. Ten slotte heb ik terwijl ik alle onderdelen op de ATC's plakte er nog stukjes naaigaren bij geplakt. En zo heb ik dus deze kaartjes gemaakt.


Mocht je ook met deze swap aan de gang willen gaan, veel plezier hiermee. Je kunt op deze manier natuurlijk ook zelf achtergronden voor kaarten, achtergronden voor in je Art Journal enz. maken.


Groeten Hanny

1 opmerking: