maandag 16 februari 2015

Flowers are Beautifull

Hallo allemaal,

Ja, het is zover, er zijn weer prachtige nieuwe silhouetten stempels. We hebben er even op moeten wachten maar het is dan ook echt het wachten waard...Wat zijn ze geweldig! En ik mocht er al mee spelen, hoe gaaf is dat.


De rode kaart heb ik gemaakt door eerst met de grunge stempel wat spetters te zetten op wit papier. ( glad papier dus geen cardstock ) Deze spetters en cirkels  heb ik met rode inkt gezet op willekeurige plaatsen. Daarna heb ik de silhouetten stempel gezet met Versamark inkt. Deze bestrooit met witte embossingpoeder en met een heattool verhit. De poeder smelt nu in de inkt en word het een soort plastic.


Het leuke hiervan is dat je er dan nog met inkt overheen kan. ( geen watervaste ) Distress inkt is hier heel geschikt voor. Ik heb gekozen voor een rode kleur distress inkt en heb dit met een dauber rondom de silhouetten stempel aangebracht.  Vervolgens heb ik  de cirkel op een rode cirkel gemat en op de kaart geplakt. De kaart is een basis van 21 x 15 cm. De vouw zit aan de zijkant. De rode basiskaart heb ik beplakt met rood designpapier en daarop een strook wit papier waar ik een rode strik op heb verwerkt. De cirkel er nog op en klaar.


Hier heb ik niet alleen een rode mee gemaakt maar ook in de aqua kleur. Het zijn vrij een voudige kaarten die onder de noemer CAS kaarten vallen. CAS staat voor Clean And Simple. Dus kaarten die heel rustig zijn.


De groene kaart is eveneens van de afmeting 21 x 15 cm. Ook hier zit de vouw aan de zijkant. Bij deze kaart heb ik de cirkel eerst bestempeld met wat cirkel achtige stempels. Hierbij gekozen voor de aqua groene kleur. 


Vervolgens de stempel gezet met Versamark en ook deze met de heattool verhit. En net als bij de rode kaart heb ik nu met aqua groen/blauwe distress inkt de silhouetten stempel voorzien van kleur.


Een grote strik maakt de kaart af.  Dat vind ik zelf altijd een leuke uitdaging, om de kleuren zo goed mogelijk bij elkaar te zoeken. Zo moest de strik precies de kleur van de inkt hebben...en dat is na enig zoekwerk gelukt. 


Zo kun je dus vrij eenvoudig een mooie kaart maken met 1 van de 4 prachtige nieuwe silhouetten stempels die er weer zijn !


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:


4 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke kaarten heel erg mooi in deze kleuren erg leuk.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze schitterend dit zou ik ook willen kunnen en het is vast niet moeilijk. Misschien lastig om de goede kleur inkt te vinden maar dat zou moeten kunnen. Leuke inspiratie waar ik echt wat mee wil gaan doen.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaarten, ik ga dit zeker eens proberen (dankzij de goede uitleg) met de silhouette stempels die ik al heb. Ook de nieuwe zijn weer erg leuk.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen