dinsdag 7 augustus 2018

Great Things

Hoi allemaal,

Hebben jullie dat ook dat je 's ochtends wakker wordt met een mooi idee voor de lay out van je kaart en dat je niet kan wachten om er mee te beginnen? Ik had het vanmorgen weer en nog voordat ik koffie en een ontbijtje had gemaakt, had ik mijn spulletjes al tevoorschijn gehaald. Dit is het resultaat!


Ik heb gebruik gemaakt van de shape art label XL en deze 1x uit lila cardstock geknipt en 1x keer uit off white cardstock. Het designpapier heb ik zelf geblend met 2 kleurtjes Distress Oxide inkt nl. de kleur Old Paper en Dusty Concord. 


Eerst heb ik mijn Label uit Waterart papier geknipt en vervolgens heb ik de mask met de vierkantjes en de rondjes van het Scr@p stencil Grunge 6002/0862 gebruikt om links boven en rechtsonder wat reliëf te maken. Daarna ben ik er met de Distress Oxide inkt overheen gegaan. 

 6002/1142 Blauw Kantrand

De Blauw Kantrand 6002/1142 heb ik uit lila cardstock gestanst en bijna onderaan de kaart verwerkt. Hier bovenop heb ik nog een kanten lint verwerkt. 

 

Boven aan de kaart heb ik 2 bingokaartjes en een tekst label verwerkt afkomstig van het stansblok Lavendel 6011/0383. 

 

De Blauw Kantrand Cirkel 6002/1141 vind is zo'n  prachtige mal dat ik deze vaak gebruik. Ik kan er gewoon niet omheen. Ook op deze kaart heb ik de mal gebruikt. 

 
Onder de kantrand en het plaatje heb ik de 2 stukjes papier uit de Lavender Garden paperbloc 6011/0591 gemat op off white cardstock. Het plaatje komt van de knipvellen serie Season Greetings 6013/0340.


Deze Crafty Cocktail Butterflies 6004/0014 zijn ook zo gaaf om te gebruiken. Ze zijn net echt. Ik heb deze vlinder eerst gestanst uit waterart papier en daarna ge-embost. De ge-emboste delen heb ik met Old Paper distress oxide inkt bewerkt. Hierna heb ik de stempel gebruikt met een grijze inkt. Nog wat Clear Embossingpoeder erop en et voila, een levensechte vlinder is het resultaat! 

 

Uiteraard mogen de bloemetjes bij deze kaart niet ontbreken. Deze maand ook weer een mooie bloemenstans in de collectie nl. Floral Flourises Floral Delight 6002/1114. Deze is ook al weer zo leuk. Ik heb de blaadjes uit het Lavendel Garden papier gestanst en de bloemetjes uit waterart papier. 


Deze heb ik met de Dusty Concord Distress inkt en daarna met Clear Embossingpoeder bewerkt. Nog wat krullen gemaakt en de bloementof is klaar. De hartjes van de bloemetjes heb ik met Nuvo drops gedaan. 


Als laatste nog een strikje met een bedeltje toegevoegd, bovenaan de kaart! En de tekst:
"Great things never came from comfort zones" klopt helemaal. Werken met Distress Oxide inkt en structuurpasta blijft voor mij werken uit mijn comfortzone maar ik krijg er steeds meer behendigheid mee.


Dit is mijn kaart voor deze week. Ik hoop dat ik jullie heb geïnspireerd om ook eens buiten jullie comfortzone te gaan werken. Ik ben benieuwd naar jullie resultaten.

Liefs, Syl

2 opmerkingen: