woensdag 15 augustus 2018

Have a Nice Day

Vandaag wil ik 2 kaarten laten zien die ik gemaakt heb met alcoholinkt en Noortjes. De achtergrond van deze kaart is gemaakt met alcoholinkt op Yupo papier. De alcoholinkt mengt zich erg goed als je er wat blending solution op druppelt. Door de blending solution worden de kleuren van de alcoholinkt ook lichter. Op deze manier kun je mooie kleurnuances maken.



Nadat de alcoholinkt droog was, heb ik er met een witte Posca pen en zwarte Edding stift op gedoodeld. Let op als je dit ook zelf gaat doen. 

Test eerst even of de pen of stift die je gebruikt wel geschikt is. De inkt van diverse stiften (ook al staat er op dat deze inkt permanent is), veeg je er namelijk zo weer af.


Met stansjes van Noor heb ik een cluster op mijn kaart gemaakt. Omdat de achtergrond van deze kaarten erg kleurrijk en daardoor druk is, komen de stansjes het best uit als je ze als een cluster bij elkaar plakt.

Voor dit cluster heb ik de volgende stansen gebruikt: De Little Happiness labels (6002/1100)


 De stansset Under the Sea (6002/0992). Het visnet gebruik ik vaak als accent op kaarten. 


Het labeltje is van de Clear Stamps Script (6410/0468). Nadat ik deze label gestempeld heb, heb ik het uitgeknipt.


Ook op deze kaart heb ik de Little Happiness Labels gebruikt en de Clear Stamps Script. En dan hier de kaarten:

Mocht je het leuk vinden om ook met alcoholinkt aan de gang te gaan, maar daar wat begeleiding en gezelligheid bij willen hebben. op zaterdag 13 oktober geef ik bij Noor & Zo de workshop alcoholinkt.

Image result for noor zo reseveer hier

Die dag laat ik je ontdekken hoe je alcoholinkt kunt gebruiken.
Groeten Hanny

1 opmerking: