dinsdag 3 juli 2012

Flower Shaping Tool Kit

Jullie hadden van mij nog de winnaar tegoed van de Candy van de 40.000 bezoekers, het "mijn 9 maanden dagboek". De winnaar is geworden nummer 1: Crejabeja Creations! Graag even je adres sturen naar info@noortje-design.nl en ik gooi het boek naar je op de post. Gefeliciteerd!


Tegenwoordig zijn er zoveel prachtige bloemenstansen, dat het gewoon een feestje is om zelf de bloemen te maken voor op je scrapkaartjes. Maar wil je dit op een handige manier doen dan is deze  Flower Shaping Tool kit van Joy! Crafts eigenlijk onmisbaar. Waarom? Dat laat Design Team Member Jenine ons vandaag zien.


Joy! Crafts heeft hiervoor bovenstaande Flower Shaping Tool en een zacht rubberen matje. Deze rubberen mat is wel aan te raden, deze is namelijk veel zachter dan een gewone rubberen mat. Bij deze bloemen is gebruik gemaakt van het nieuwe handgeschept papier van Joy! Crafts.
Dit zijn de basisbenodigdheden: Bloemenstans 6002/0068 en 6002/0024, de toolkit + mat, Mini Mister en handgeschept papier.

Stans alle bloemen 2x uit roze papier. Maak deze nat met de mini mister. Let op: 1x sprayen is al voldoende! Leg de bloemen op de kop op de Molding mat, en ga met de bolpen hier overheen. De blaadjes krullen dan omhoog (werk met verschillende diktes). Draai alle bloemen om, en maak ronddraaiende bewegingen met de bolpen precies in het midden. De blaadjes krullen dan weer mooi omhoog.

Bevestig in het midden een splitpen om de bloem goed bij elkaar te houden. De bloem eventueel nog iets in model brengen, en bewerken met inkt. Zoals je op het voorbeeld kunt zien zijn de blaadjes nog iets bewerkt met Crackle Paint - Picket Fence, en in het midden is een plakparel geplakt.


En zoals je op de rechterfoto ziet kun je deze bloemen uiteraard ook maken met andere bloemenstansen, de werkwijze blijft hetzelfde.


We laten vandaag maar 1 toepassing zien met de Flower Shaping Tool kit, maar je kunt de bloemen nog op veel meer verschillende manier "bewerken". Hierboven nog een voorbeeld waarbij gebruik gemaakt is van een andere kleur handgeschept papier, niet nat gemaakt met water maar met roze Glimmermist. Hierdoor krijgt het bloemetje ook een mooie parelmoer glans.


En we mogen van Joy!Crafts weer een Flower Shaping Tool Kit plus bijbehorend Matje cadeau doen. Wat moet je doen om deel te nemen aan deze Candy?

1.) voeg je naam en URL toe m.b.v. Mr. Linky
2.) plaats het "Noor! Design" logo op je eigen blog met een link
3.) wordt volger

Deze candy laat ik lopen tot donderdagochtend 05 juli 08.00 uur en dan kies ik een winnaar met random. Hoop dat het weer een inspirerende tutorial voor jullie is! Jenine en ik kijken weer uit naar jullie reacties.

88 opmerkingen:

  1. oh dit is wel heel erg mooi hoor.bedankt voor deze leuke candy en tutorial..gr Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat is dat mooi, heb nooit zoveel gehad met zelf bloemen maken maar ben er de laatste tijd wat mee bezig. En het is toch wel erg leuk vooral als je dit zo ziet dan krijg je daar helemaal zin in. Prachtig ! Liefs joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is super handig zo'n tool kit, het maken van bloemen met handgeschept papier is erg leuk om te doen ik ben het op moment volop aan het uitproberen.
    Bedankt weer voor deze tutorial en leuk candy!!

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi ... een super uitleg!
    Eigen gemaakte bloemen zijn nog altijd het mooiste.
    Groetjes, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. waaauuuwwwww...wat is dit super gaaf. Dit moet ik zeker uitproberen wat een geweldige mooie bloemen krijg je zo....Bedankt voor de duidelijke uitleg!
    groetjes
    Elena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige tutorial, dames!
    Mijn handen jeuken al, hahaha!

    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superrr zeg, bedankt voor deze tutorial en natuurlijk maak ik graag op deze mooie Candy.

    Liefs, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie, duidelijke tutorial. Ik heb een poging gewaagd om zelf bloemen te maken, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. Binnenkort maar weer eens proberen.
    Bedankt voor de uitleg en leuk dat je weer een candy mag weggeven. Ik doe graag mee.

    Groetjes,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie bloemen dat wil ik graag een keertje proberen. Daarom wil ik graag een kansje wagen om deze candy te winnen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooo wat een leuk tutorial en die candy is gaaf
    mooi setje ook voor mijn hobbie 3d met stempels..zit het allemaal in 1 tasje
    ik doe mee

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow. wat een handig setje. bedankt voor de kans om het te winnen.
    de bloemen zijn erg mooi. goede Tutorial.
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooohhh wat een mooie en goede uitleg en wat een gave candy daar wil ik ook wel een gokje voor wagen voor zo iets prachtigs...dit mooie setje heb ik nog niet die kan ik goed gebruiken om mooie bloemen te maken net wat ik zocht.en wat heerlijk dat het allemaal in een tasje zit makkelijk mee te nemen...

    groetjes manon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wow wat gaaf jolanda.
    wat een prachtige toolset en de kaart ziet er ook weer schitterend uit.
    ook gefeliciteerd aan de winnares van het boek.
    En jolanda bedankt weer voor deze kans, super.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie bloem! en wat een gave candy.
    Bedankt voor de kans om te winnen.
    Groetjes,
    Laura.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. owww dit is een gave Candy leuk zeg !
    Ik ga zeker voor mezelf duimen hihi
    Bedankt voor de les !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie bloemen zijn er gemaakt leuk en handig zo'n setje, ook makkelijk mee te nemen.
    Daar wil ik wel een gokje bij wagen, ook de kaart die ermee gemaakt is helemaal te gek.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een hele duidelijke tutorial
    deze ga ik zeker uitproberen,en van dat handgeschept papier heb ik ook nog in me vooraad liggen.
    Nu weet ik eindelijk een goede manier om dit fijn te verwerken (bloemen,bloemen,bloemen)
    Thankx voor de duidelijke uitleg en voor de leuke kans op de Candy
    Ik ga vast duimen,want wie wil zo,n leuk setje nu niet in zijn bezit!



    Groetjes eveliene

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wowww, wat heeft Jenine dit weer mooi gemaakt zeg, ik moet ook maar eens wat bloemenstansjes aanschaffen :)
    Bedankt voor de duidelijke uitleg !!

    liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldige bloemen, echt gaaf als je deze zelf zo kunt maken.
    Daar wil ik graag een gokje voor wagen, bedankt voor deze geweldige kans !

    Groetjes, Anreda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is wel een heel leuk setje. Ik waag ook een gokje, niet geschoten is altijd mis...
    En het zit al in een etui, dus kwijt raken lukt niet zo snel hahaha. Ik die altijd alles kwijt is.
    Succes met de laatste looodjes. Groeten Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een gave candy. Toevallig ben ik net aan het experimenteren met bloemen maken, krul ze om met een sateprikker en zo.... dit is wel een heel erg handig setje. Ik doe dus graag mee!

    Groetjes,
    Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow I am loving your Blog ! Such lovely flowers I will have to go shopping again for some more of your lovely Dies!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldig mooie bloemen... Ik heb gister de joy mal van 1 van deze bloemen gekocht.. Dus zo een embossing setje zou wel geweldig goed van pas komen !! Ik wil graag een gokje wagen
    Kheb hem natuurlijk ook weer even op me eigen blog gezet !! :)

    Liefs, Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je hem op je eigen blog gezet hebt Deborah, en succes met je deelname!

      Verwijderen
  24. Wat een handig setje om te gebruiken bij het maken van bloemen. Ik waag graag een gokje om die te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Die bloemen zien er prachtig uit. Bedankt voor de kans om dit leuke en handige setje te winnen. Groetjes, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een super leuke tutorial, echt heel duidelijk!
    En wat een gave candy!
    Lijkt me heel handig,zo'n setje raak je ze niet meer kwijt.
    Ik wil daarom graag een kansje wagen.

    Bedankt voor deze kans!
    Groetjes Joukje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ontzettend leuk is dit,en dan de bloemen zo te bewerken, geweldig, ik doe graag mee met deze candy, alvast bedankt voor de kans om te winnen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jee wat zien die bloemen er prachtig uit zeg, en het is natuurlijk een schitterend kaartje geworden.
    Ik doe graag mee aan deze candy en volger was ik al lang! Groetjes, Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een geweldige kit, lijkt me heel erg handig. Ik gebruik heel veel bloemetjes op mijn kaarten.Dus ga ik zeker meedoen met deze candy.
    groetjes van marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtige bloemen, ik vind de kant en klare bloemen best wel duur, en ik vind dit zelfs nog een beter alternatief. Ik doe graag mee met de candy.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn we met je eens Ingrid, kant-en-klare paper flowers zijn duur dus lekker zelf maken!

      Verwijderen
  31. Wat is die kaart gaaf!!! Zo met 3d en die zelfgemaakt bloemen, een beauty!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh wat een leuke candy. Ik vind het altijd heel erg leuk om mijn eigen bloemetjes te maken dus struin heel het internet af naar leuke tutorials. Deze komt dus ook weer bij mijn collectie.
    groetjes Rovianne

    BeantwoordenVerwijderen
  33. WOUWIE.....dat is wel iets heel nieuws om daar zulke schitterende bloemen mee te maken. Daar wil ik graag een gokjeop wagen. SUPER GAAF....
    Lieve groetjes Annette.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een super gave candy weer zeg, geweldig!!! Ik ga héél hard duimen want dit lijkt me super handig!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw!!! Dit is gaaf om te winnen!!
    Ik ga duimen!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een gave candy zeg. Het is zo leuk om zelf bloemen te maken.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een super kans dat we weer krijgen.
    Ik doe er heel graag aan mee.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauww, wat een gave bloemen!! En wat leuk dat wij weer een kans krijgen om zo'n mooie kit in ons bezit te krijgen. Dank je wel hiervoor! Ik doe graag mee.

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. geweldig, ben gek op zelf bloemen maken en deze zien er ook prachtig uit...knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  40. De kit staat al een poosje op mijn verlanglijstje.
    Ik maak bijzonder graag bloemetjes en goed gereedschap geeft mooi werk!
    Heb je mijn mailtje gelezen Jolanda i.v.m. Pronty?
    Lieve groetjes hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wauwww wat een mooie bloemen kan je maken met deze kit

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. leuk zeg, toch maar eens een kleine spray kopen om het ook uit teproberen
    gr ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  43. wow...dit wel heel mooi om als candy te gaan verloten.
    de joy-mallen heb ik niet maar wel de joy-bloemen ponsen.zijn ook zo mooi.(staan een aantal momenteel in een doos voor aanvulling te wachten op mijn verjaardag, hihi)
    dank je wel voor de uitleg.
    groetjes Dora

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een super leuke candy is dit zeg! Daar kunnen we zeker wat mee haha Ik doe graag mee om een kansje te wagen hoor.

    groetjes, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  45. hoi meis
    dank je wel voor het laten zien wat je kan doen met zo'n prachtig setje, ik heb het niet, dus ik doe graag mee voor een poging te wagen, lOL
    jenine echt prachtig gedaan meis, ik heb 1 setje bloemen en laat ze eigenlijk altijd liggen, nu dus niet meer hé, hihihihiih, toppie meis
    jolanda dank je wel voor een kans om deze super candy te winnen meis
    liefs angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hallo,
    das ist ein super tolles Set.
    Würde mich freuen, wenn ich etwas Glück habe.

    Lg Manu

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Een prachtig setje voor de blommen. Ik probeer ook een kansje om het te winnen want maak bijna altijd zelf mijn bloemen.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  48. geweldig meis wat geef je toch telkens mooie candy's weg
    ja die bloemen zijn echt schitterend
    en wat handig met die tool kit
    ze kun je telkens de juiste kleur bloem op je kaart maken
    en wat heeft jenine er weer een schitterende kaart en turtorial van gemaakt
    ik wil graag een kansje wagen
    bedankt weer voor deze kans

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat worden we toch weer verwend met zo'n gave candy. Daar waag ik graag een gokje voor, want zoals iemand al schreef de kant en klare zijn zo prijzig

    liefs san

    BeantwoordenVerwijderen
  50. wat een gave tutorial met een prachtig resultaat:0)
    Dit setje is wel heel handig! bedankt voor deze mooie candy Jolanda!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wauw wat een gave candy en de tutorial is heel duidelijk en wat een gaaf resultaat! Dit zou ik ook wel eens willen proberen dus doe graag mee met de weer super candy!!!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Dat zijn mooie bloemen. En dan ook nog zelf te maken.
    Dat wil ik best wel winnen, dus heb ik me maar in de rij gevoegd.
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Whaa, wat een gave candy! Volger ben ik al dus wil ik graag
    een kansje wagen!
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wat een prachtige bloemen zeg . . .
    Ik ben al zo lang op zoek naar deze tool-kit. Was overal uitverkocht, waar ik heb gevraagd. Dus nu waag ik een kansje in deze candy . . .en nu maar duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Was für eine wundervolle Blumenpracht man mit
    den Tools gestalten kann.

    Tolle Seite freue mich auf Mehr.

    Liebe Grüße Sonni

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Who, wat een gave candy! Volger ben ik al dus wil ik graag
    een kansje wagen! En wat een super bloemen zeg.

    Gr...Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Prachtig gemaakt zeg!! Helemaal super!
    En dan ook nog de kans om deze candy te winnen, ik waag een gokje!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wat een super handig setje, ik maak graag zelf mijn bloemen maar het is altijd maar wat uitproberen waar ik mee kan opbollen, dus ik doe graag mee.
    gr. liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Jenine heeft er beauty's mee gemaakt, ik doe graag mee bij deze candy! Mooie kaarten ook, by the way.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Dat zijn prachtige bloemen en de candy is ook superleuk, dus ik doe graag mee.
    Groetjes Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wowww wat een reacties allemaal, ben er stil van :$

    Wens jullie allemaal heel veel succes met het winnen van de Candy, zodat jullie ook met de bloemen aan de slag kunnen!!

    Liefs Jenine

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ben blij met mijn prijsje, mijn Tweeling zus is zwanger dus een mooi cadeau!!!

    En deze nieuwe candy laat ik ook niet lopen dus geef ik me nog een keer op... Prachtig hoor en weer een duidelijke uitleg erbij, dank je wel.

    Groet Crejabeja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek gaat morgen naar je op de post. Hoop dat je zus er blij mee is!

      Verwijderen
  63. Wat een prachtige bloemen.
    Ik doe graag met deze candy.
    Groetjes
    Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wauw wat een fantastisch handig hulpje om bloemen te maken.
    Wil graag een kansje wagen.
    Bedankt en groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Wat een prachtige bloemen! De toolset lijkt me geweldig als hulpmiddel. Dank je wel dat we hier kans op kunnen maken.

    Marie-Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Wat een mooie bloemen kun je maken met handgeschept papier en zo'n toolkit. Bedankt voor weer een goed uitgelegde tutorial.
    groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Leuk zeg om op deze manier bloemen te maken. Erg duidelijke uitleg weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ooo wat een leuke toolkit, lijkt met super om het ook eens te proberen, en een goede uitleg hoor.
    Ik waag graag een gokje

    BeantwoordenVerwijderen
  69. gorgeous card...this is a great toolkit to have!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Prachtige toolkit, waar ik heel graag aan mee doe!!

    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Dankjewel voor de uitleg van de mooie bloemen.
    Groetjes jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Wowwww, wat een prachtige kaart heeft Jenine gemaakt. Lijkt me ook erg handig zo'n toolkit. Wil graag een kansje wagen.

    Groetjes Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. bedankt voor de duidelijk uitleg,en wat een super toolkit,wie wil die nu niet winnen.
    fijne site wat jullie hebben
    groetjes marian

    BeantwoordenVerwijderen
  74. O wat een leuke tutorial weer! Ik heb die stanzen ook en vind ze zo gaaf...Maar die toolkit is dus echt onmisbaar dus ik doe graag mee om een kans te wagen hem te winnen. Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Wat een duidelijke uitgelegde tutorial
    ga ik zeker uitproberen,
    en van dat handgeschept papier heb ik ook liggen:)
    wist niet dat het zo genoemd werd, weer wat erbij geleerd;)

    FLOWERSSSS en nog meer FLOWERSsssss
    bedankt voor de duidelijke uitleg en voor de leuke kans op de Candy
    Ik ga er weer voor:)
    moet uit het dal komen, maar met zo'n win-kans op de flower shaping tool kit moet het gaan lukken:)
    groetjes Adriana
    http://cardsfromproudgranny.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  76. WOW!! Dit is een leuke candy. Bedankt voor de duidelijke uitleg.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Weeer zoiets leuks. Wat een verwennerij.
    Ik waag een kansje.
    Groetjes en sterkte met de laatste loodjes!
    Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Oh Jolanda,stunning card ! These flowers are wonderful,perfectly made!I love it:)So elegant the final result!
    Thanks a lot for the chance to win this fabulous prizes:)
    Now I added your image and link to your blog:)
    Hugs,
    Sonia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for joining and good luck! I will choose a winner with random tommorow morning!

      Verwijderen
  79. Leuk candy
    Hier doe ik graag aan mee

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Wat een te gekke candy zeg,
    wie wil dat nou niet winnen...
    Ik waag graag een kansje ☺

    Grtjss Erica

    BeantwoordenVerwijderen