woensdag 11 juli 2012

Rub Ons

Goedemorgen allemaal....we zijn er nog steeds hoor, 1  dag voor de uitgerekende datum! ;-)

De nederlandse term voor rub-ons is 'afwrijfplaatjes', en de naam zegt eigenlijk al precies wat het is. Rub-ons zijn plaatjes op een transparant kunstof vel, die je met een soort ijsstokje op het papier wrijft. Het is dan net alsof het plaatje bij het papier hoort. En ook deze artikelen mogen natuurlijk niet ontbreken in het assortiment bij Joy!Crafts.
En vandaag laat Gast Designer Ineke zien wat voor moois je kunt maken met deze afwrijfplaatjes. Knip het plaatje uit het rub-ons vel. Dit om te voorkomen dat je je hand op een ander plaatje drukt, waardoor deze ook op het papier kan gaan plakken. Leg het plaatje op de juiste positie, met de gladde kant naar boven. De onderkant voelt een klein beetje plakkerig aan. Wrijf nu met het bijgeleverde ijsstokje over het plaatje.
Daar waar je gewreven hebt, zie je het plaatje wat lichter worden. Dit omdat het plaatje loslaat van het plastic en zich hecht op de ondergrond. Zorg ervoor dat je over het hele plaatje gewreven hebt. Als je hier zeker van bent, kun je het plastic weghalen en zit het plaatje op je werkstuk!


Ineke heeft een dubbele witte kaart van 15 x 15 cm genomen, hierop gemat Kraft paper 14,5 x 14,5 cm en vervolgens geembost parelmoer papier van 14 x 14 cm. Werk je kaart af met een paar gestanste randjes die je beinkt hebt, wat lintjes en paper flowers en je hebt een heel sjiek kaartje in een handomdraai!

En ik mag weer een set van 2 velletjes Rub Ons weggeven van Joy!Crafts. Wat moet je doen om deel te nemen?

1.) voeg je naam en URL toe m.b.v. Mr. Linky
2.) plaats het "Noor! Design" logo op je eigen blog met een link
3.) wordt volger

Deze candy laat ik lopen tot donderdagochtend 12 juli 08.00 uur en dan zal ik een winnaar kiezen met random.


52 opmerkingen:

  1. hoi meis
    wauw wat zijn die mooi zeg
    ik waag graag een kansje meis, dank je wel voor de kans meis
    ineke, prachtig kaartje heb je gemaakt meis
    liefs angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn mooi, ik gebruik ze nooit maar wat Ineke heeft
    gemaakt is schitterend! Ik doe heel graag mee.

    Groetjes, Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk, ik waag graag een kansje. Het is ook een erg mooi kaartje. En jij succes hè met wachten zo die laatste daagjes
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kaart is dit geworden zeg.
    Graag doe ik mee om een kansje te wagen.

    Groetjes,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg, en wat een prachtige kaart.
    Oh wat spannend hé?


    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk materiaal.
    Ineke heeft er iets moois meegemaakt.
    Jolanda mijn oudste zoon kwam 10 dagen voor tijd, mijn jongste zoon net zoveel dagen te laat.
    Mijn kleinzoon spande de kroon, hij is drie weken te laat met de keizersnede gehaald, hij zat heerlijk en woog 10 pond en 3 ons.
    Ik weet niet wat jouw kindje ervan vindt, maar ik moet nu toch snel een geboortekaartje gaan maken.
    Liefs hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh Hennie die kleinzoon van jou heeft het wel heel bont gemaakt dan...haha. ik hoop niet dat ik zo lang moet wachten hoor!

      Verwijderen
  7. Wowww Ineke wat heb je een schitterende kaart gemaakt.

    Wat een mooi rub-ons Jolanda,ik wist niet dat joy die had.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist tot 2 weken terug ook niet dat ze dit hadden Riet. We zullen dus maar snel weer eens een demodag moeten plannen bij Joy!Crafts vind je ook niet?

      Verwijderen
  8. Hoi jolanda

    Die baby heeft het wel goed bij je
    Je maakt het zo wel spannend, en had beter een candy kunnen doen met gok de uitgerkende datum
    Veel succes met de laatste loodjes

    groetjes Carol
    creapleeg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee Carol....kunnen we morgen wel doen! ;-)
      Zie dat we de 50.000 bezoekers gepasseerd zijn dus reden voor een feestje!

      Verwijderen
  9. Wat zijn ze leukkkkkkkk!
    En Ineke wat een prachtige creatie heb je er mee gemaakt
    Graag doe ik mee om een kansje te wagen.
    En Jolanda ,veel succes met de allerlaatste loodjes


    Groetjes Eveliene

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke Candy heb je weer!! En wat zijn ze gaaf!! Ineke, wat heb je er een prachtige, stijlvolle kaart mee gemaakt!!

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf (uiteraard ook de kaart)...
    Ik waag heel graag een kansje !

    Enne de laatste loodjes weeg het zwaarst (zeggen ze), dus heel veel sterkte :)

    Groetjes, Anreda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke candy! En een duidelijke uitleg!
    Ik heb er nog niet mee gewerkt omdat ik dacht dat het gewoon stickers waren.
    Hele mooie kaart!
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kaart. En die rub ons lijken me leuk (en makkelijk) om mee te werken.
    Waag graag weer een kansje.

    Veel succes met de laatste loodjes, Jolanda.

    Groetjes,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaartjes hoor...best een beetje sjiek! Ik wil graag een gokje wagen. Heb deze nog nooit gezien.
    Wat spannend Jolanda...sterkte hoor met de laatste loodjes. Voel je je nog steeds goed?

    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor Ellen ik voel me meer dan prima, dus we gaan maar gewoon lekker door met onze dagelijkse dingetjes hè?

      Verwijderen
  15. wat heeft Joycrafts ook niet in het assortiment:0)
    heel leuk en wat een prachtige kaart heeft Ineke gemaakt!
    hou je haaks Jolanda!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn ze mooi! Super! En de kaart is ook prachtig!
    Ik doe graag mee.. Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goh da's mooi zeg!! Ik gebruik eigenlijk nooit van die afwrijfplaatjes, maar deze zien er heel mooi uit. Groetjes, Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig en wat een mooie kaart ermee gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet dit er mooi uit, heb nog nooit van die plaatjes gebruikt, maar zou het graag eens probereb.
    Groeten, Aartje
    P.s. Onze verloskundige zei bij de eerste: gemiddeld komt het eerste kind een weekje te laat....... Daar hield die van ons zich netjes aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks voor de tip Aartje, dan moeten we dus nog een weekje wachten! ;-)

      Verwijderen
  20. Leuk zeg! Weer een heel andere toepassing!
    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb ze ook en ze zijn heel schattig!
    Ook leuk om op layouts te gebruiken :D
    grt, Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heel erg mooie kaart. leuk om te zien.
    succes met de laatste loodjes of ja daagjes.
    groet Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een prachtige kaart en schitterende plaatjes, dus ik waag graag een kansje.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie manier om rub ons te gebruiken! Ze zien er allemaal erg mooi uit.
    Succes met het wachten :), hopelijk wacht je kindje niet op de zomer, dan kan het nog een tijdje duren. hihi.
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  25. erg leuk die rub-ons
    doe graag weer mee om een gokje te wagen
    succes met de laatste loodjes

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuk kaartje is dat geworden zeg.
    Die rub-ons zijn best leuk, maar vaak is het zo dat
    je het eerst gezien moet hebben ☺
    Grtjss Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je gelijk in Erica...als ik alleen de verpakking had gezien had ik ze waarschijnlijk ook laten liggen. Gelukkig hebben we Ineke!!!

      Verwijderen
  27. Dat ziet er leuk uit. Ik heb nog nooit rub-ons gewerkt, dus ik waag ook maar een gokje . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wowww, deze zien er super uit zeg, ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar als ik dit zie, wordt het hoogste tijd hahaha, een schitterende kaart heeft Ineke ermee gemaakt !!

    liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Rub-ons, altijd leuk!
    En de kaart is prachtig!!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een prachtige kaart zet en de rub ons...te hoog heb gehalte. Succes meid met de laatste loodjes..knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Helemaal leuk deze Rub-ons! Ik gebruik ze maar sporadisch, maar het geeft een op een snelle manier een groots effect! Dus doe ik graag mee met deze candy. Succes met wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Helemaal leuk deze Rub-ons! Ik gebruik ze maar sporadisch, maar het geeft een op een snelle manier een groots effect! Dus doe ik graag mee met deze candy. Succes met wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Alweer een leuke candy,ga toch ook deze keer weer een kansje wagen.
    Lijken me heel makkelijk in gebruik en nog leuk ook.
    Groetjes van marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Super leuk die "afwrijfplaatjes".
    Vond ze vroeger al het einde.....

    groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi alweer een leuke candy en daar doe ik graag aan mee, want helemaal leuk die Rub-on vellen.

    Gr...Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat weer een geweldige vinding is dit, ik doe graag mee Gr. Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauw wat gave rub-on vellen die wil ik wel winnen LOL dus doe graag weer met de candy mee!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heel erg mooi! Ik doe ook graag mee!

    Liefs
    Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ooh leuk, weer wat nieuws :) Doe graag mee hoor.
    En wat wordt het spannend voor jou.. Zal voor je duimen hoor de komende dagen, dat alles goed verloopt!

    groetjes, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  40. wat een mooie kaart zeg en wat een super candy..doe ook weer graag mee

    succes hoop op een goede bevalling

    groetjes manon

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat zijn ze mooi zeggggg daar wil ik wel een kansje voor wagen en nog veel meer met mij :D

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Thanks a lot for the chance to win these fab prizes:)
    Hugs,
    Sonia

    BeantwoordenVerwijderen