dinsdag 26 maart 2019

Birthday

Hoi allemaal,

Bij mij in de familie en vriendenkring is zo'n beetje iedereen jarig in april. Voor mij dus reden genoeg om mij weer te focussen op verjaardagskaarten. 


Dit is de kaart geworden. Een verjaardagskaart voor een vrouw. Ik heb als basis een kaart gemaakt van 14 cm x 14 cm. 

Ik heb vandaag gekozen voor het romantische Pink Petals papierbloc 6011/0594.

  

Voor de bovenkant van de kaart heb ik gebruik gemaakt van de Blauw Border met Swirls 6002/1197.


Voor de zijkant heb ik een wat bescheidener rand gekozen en in dit geval is dit de Blauw Border Easter 6002/1285 uit onze nieuwe collectie.

 

Op de kaart heb ik een stuk designpapier gemat op wit cardstock en dit op de kaart verwerkt. Hier overheen heb ik een 2,5 inch banner verwerkt. Voor de banner heb ik gebruik gemaakt van de 
3 in 1 bannerpunch. 

   

Vervolgens heb ik de Blauw Kantrand Cirkel 6002/1141 uit wit cardstock gestanst. Hierop heb ik een dubbel kaartje verwerkt van 7,5 cm bij 7,5 cm. Voor de cirkels heb ik de bijbehorende cirkel stansjes met stikrand gebruikt. 


Hoe handig zijn de labelvellen die bij het Pink Petals Papierbloc 6011/0412 horen. Je hoeft niet meer op zoek naar leuke labels of tags in bijpassende kleuren want alles is op elkaar afgestemd.



Van dit vel heb ik een aantal bingokaartjes gebruikt en het ronde happy birthday.


Dit is de binnenkant van het dubbele kaartje. Het plaatje is afkomstig van een wat ouder knipvel maar past mooi bij het thema. Aan de voorkant en achterkant van het kleine kaartje heb ik een magneetje verwerkt zodat het kaartje niet openvalt. Met het handige lintje aan de zijkant trek je het kaartje makkelijk open. 

 

De Rib Flowers uit de Floral Flourishes collectie  6002/1082 zijn een absolute favoriet en ik gebruik ze dan ook regelmatig. Het mooie van deze bloemstans is dat je zelf je bloem zo groot of fijntjes kan maken als je zelf wilt.



Ik houd van bescheiden bloemen op mijn kaart zoals op deze kaart. De blaadjes onder de bloemen zijn afkomstig van Joy! Crafts. Ik heb verder de kaart nog afgewerkt met Nuvo drops en een strikje.

Ik hoop dat ik jullie heb mogen inspireren. 

Liefs,

3 opmerkingen: