maandag 5 maart 2018

For You

Hallo Allemaal,

Soms heb je van die buien, dan moet het lekker druk. Zoals deze kaart, met een explosie aan Noor! materialen.


Ik heb Mixed Media papier met Mod Podge ingesmeerd en plak een vel uit een boek eroverheen. Wanneer dit bijna droog is, trek ik voorzichtig het vel ervan af. Zo krijg ik op enkele plekken gescheurde boekresten. Ik smeer de achtergrond in met Gesso en laat dit drogen. De 6410/0024 Clear stamp Sending Messages heb ik met versamark en witte embossingpoeder bewerkt. Hieroverheen heb ik met structuurpasta de 6002/0844 Mask Stencil Zig/Zag gebruikt.

6002/0844 Mixed Up Mask stencil - Zig Zag

Ik heb verschillende kleuren Lindy's gebruikt en hiermee mijn achtergrond bewerkt en verschillende lagen aangebracht. Ik laat iedere laag eerst drogen met de heattool. Met een kwast breng ik de inkt rechtstreeks aan en dit over de kaart te laten vloeien. Breng met zwarte inkt de 6410/0342 Texture Stamps hier en daar aan. Ik beïnk niet de  hele stempel, maar een gedeelte en druk dit zonder stempelblok aan op mijn achtergrond. 

6410/0342 Noor! Design Textures Grunge

Met versamark breng ik een beetje inkt aan over de achtergrond. Hieroverheen strooi ik embossingpoeder. Wat teveel is veeg ik voorzichtig met een kwast. Dit verhit ik met de heattool.  Breng met bruine inkt druppels aan en ook dit laat ik drogen. Dit is het eindresultaat van mijn achtergrond. 


Ik bewerk de 6002/0971 blauwe klok mal met Dylousion spray en laat dit drogen. Hier doe ik een laagje transparante embossingpoeder overheen. 

6002/0971 Blauw Klok

Dit heb ik ook gedaan met de 6002/0990 Mixed Up Steampunk. Met een sponsje hierop gesso gedaan.


 De Bingokaart stempel is de 6410/0029 Clear Stamp Bingo. Dit licht aangezet met inkt.

 
De 6140/0455 Clear Stamp Dotterbloem met goud embossingpoeder bewerkt. Ingekleurd met Sennelier A'quarelle en uitgeknipt. 


Enkele kleine bloemetjes uit de 6002/0774 Little Happiness bloemen foam gestanst en bewerkt met inkt. Met Nuvodrops maak je mooie pareltjes in hart van de boem.

De vlinder 6004/0014 Crafty Coclatail Butterflies uit designpapier gestempeld en gestanst en bewerkt met embossingpoeder. De vlinder beïnkt. Plak de wijzer van de blauwe klokmal over de vlinder.  De grote bloem 6002/0160 Floral Flourishes is uit een koffiefilter gestanst en bewerkt.  

6410/0455 Stempel Dotterbloem

Ik heb hierbij nog enkele bloemen bijgeplakt. De bloemen zijn bewerkt met Gesso.  De Tekst Happy Birthday op de computer uitgeprint en uitgesneden.  De kaart is opgebouwd zodat je een 3D effect krijgt. Net een zwarte fineliner nog een doodle randje rond de kaart en tekst gemaakt. Door verdunde Acrylverf over mijn achtergrond te spetteren met een kwast krijg je ook weer een leuk effect over je kaart heen. 

Dit was mijn inspiratiekaartje voor vandaag. Ik wens jullie nog een fijne dag. 

Tot de volgende keer.

Liefs Monique

1 opmerking: