vrijdag 2 maart 2018

Kusjes

Hallo dames,

Ik ben er zo slordig in geworden, kaartjes sturen naar jarigen. Maar er is altijd ruimte voor verbetering dus ik heb het maar eens opgepakt en ben weer begonnen met het maken van kaarten. Maar nu als DT lid van Noor! en de leuke collectie pak ik dat maar weer eens op.

In dit geval in de vorm van een label/tag van Dutch Doobadoo. 


Het kaartje maakte ik met de stans 6002/0914 van de grote PL kaart uit de sr@p collectie van Noor!


En voor de eerste keer heb ik bloemen gemaakt van foam! Wat is dat leuk om te doen. 
Je bent er even mee bezig maar het resultaat is er dan ook naar. 


Achter de bloemen is nog wat natuurlijk materiaal verwerkt, dat geeft toch net altijd iets extra's vind ik.


Uiteraard zijn er ook weer heel veel stansjes uit de Noor! collectie op deze kaart verwerkt.


Hieronder nog een korte beschrijving van wat ik heb gedaan.


Het is misschien slecht te zien maar als je goed kijkt zie je reliëf op het papier. Ik heb daarvoor het stuk cardstock eerst ingesmeerd met gesso en pas daarna de mask er op gelegd en er zachtjes overheen gewreven. Het reliëf wordt dan heel licht zichtbaar.


Daarna heb ik met een achtergrondstempel en met "gathered twigs" oxide inkt gestempeld.
Met 2 andere kleuren oxide inkt, "tattered roses" en "bundled sage" heb ik toen de kaart bewerkt.


Helaas liep daar ook de gestempelde achtergrond mee uit maar dat geeft toch ook wel een leuk effect. Het was voor mij de eerste keer dat ik met oxide inkt gewerkt heb. Wil je dit nou voorkomen dan kun je de inkt eerst goed drogen met een heattool.


Dit zijn de bloemen van foam, ik heb ze later nog wat bewerkt met gesso en wat diamond dust.


Hopelijk heb ik jullie er niet mee besmet maar anders toch maar veel plezier ermee!

Lieve groet,
Marjolijn

1 opmerking: