zaterdag 16 juli 2016

Handmade


Hallo Allemaal,

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe je zelf je eigen designpapier kunt maken. Het papier van deze kaart heb ik op deze wijze gemaakt.


Neem een wit vel A4 karton en beplak deze met een aantal stansen. 


De stans die ik hiervoor heb gebruikt is Vintage Border 6002/0359.


Wrijf hier twee keer een laag witte acrylverf overheen met je vingers.


Als het droog is bestempel je een aantal plekken met je favoriete stempel. Ik heb background stempel 6410/0026, Sending Message N.Y.C. gebruikt. Ga hier ook nog met en dunne laag witte acrylverf overheen.


Wrijf hier en daar met verschillende kleuren stempelkussens licht over het geheel heen.


Even uitwrijven met je vingers. Alleen nog even op maat snijden en voila de basis van je kaart is klaar.


Alle bloemen zijn ook weer van eigen hand. De twee rozen zijn gemaakt met 6002/0156 en de asters zijn gemaakt met roll-up roses 6002/0385.

6002/0385 Floral Flourishes Roll up Roses 2   

Aan de rechterkant van het plaatje zitten twee verschillende stansen. De kleinste is van 6002/0509, daar heb ik de bovenkant van het raam voor gebruikt en de andere is randstans 6002/0357.


 De witte swirl is dezelfde die ik voor het maken van het papier heb gebruikt, nummer 6002/0359.
De vlinders komen uit Paperbloc Budding Spring 6011/0314.


De stansjes met de kleine blaadjes (6003/0029) die heb ik beïnkt met de zelfde kleur inkt als de rozen  en de kleur van het papier.


Ik hoop dat jullie mijn mini tutorial leuk vonden.

Liefs Judith

1 opmerking:

  1. Geweldig zeg! Wat een leuk en creatief idee om zelf je achtergrondpapier zo te maken. Super!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen