maandag 18 juli 2016

Stamping Fun

Hallootjes,

Een tijdje terug had ik deze kaart laten zien op Facebook en ik kreeg daar zoveel vragen over hoe ik dat gedaan had, dat ik er een blogbericht over heb gemaakt.

Ik mag altijd graag van alles uitproberen en soms pakt dat leuk uit. Zo heb ik deze prachtige silhouette stempel "wild flowers" 6410/0095 gebruikt om er deze kaart mee te maken.
Oke,  wat heb ik gedaan:  Ik heb wat stiften gepakt die op waterbasis zijn. Dit kunnen b.v. de Distress markers zijn of de Zig markers. wie weet lukt het ook wel met de  "kinder"stiften, , maakt allemaal niet uit zolang ze maar op waterbasis zijn.


Hiermee kleur je de stempel in op de volgende manier. Kleur de bloemen b.v. rood de bladeren groen en de kleinere bloemetjes weer een adere kleur, in dit geval heb ik blauw/paars gebruikt. Heb je dat gedaan dan zet de de stempel op je papier. Het gaat eigenlijk met allerlei soorten papier maar zal per soort anders gaan vloeien, Ik heb hier zelf glas aquarel papier voor gebruikt. Je ziet nu dat je een gekleurde afbeelding hebt die totaal niet scherp is,

6410/0095 Silhouette Wild Flowers

Dit geeft niet. Neem nu een watersprayflesje en spray water op de gestempelde afbeelding. Laat dit even liggen. Als er genoeg water op zit zul je zien dat de kleuren gaan verlopen. Gebeurt dit niet dan kan je er nog weer wat water op sprayen. Is het genoeg uitgelopen naar jou zin, dan kan je het drogen met b.v. een heattool of je wacht tot dat de zon gaat schijnen en legt het in de zon.

Dan komt de volgende stap. Pak nu de stempel nog een x en beinkt hem met zwarte watervaste inkt.
Deze stempel je dan over de "waterstempel"  Je ziet dus nu alleen de uitgelopen kleuren naast de zwart gestempelde bloem'. Mat je kaart op een paar lagen cardstock en met een leuke tekst erop heb je zo een hele simpele kaart.

Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik heb gedaan,
Succes.

1 opmerking: