maandag 4 juli 2016

Happy Birthday

Hallootjes,

Vandaag kom ik langs met eigenlijk wel een makkelijk soort kaart. En niet 1 maar zelfs 2 voorbeelden wil ik jullie laten zien en uitleggen. Enige tijd terug verschenen de achtergrond stempels walpapier  6410/3002 en flourishes 6410/3001. Dit zijn stempels die 15 x 15 cm groot zijn. Daar kan je hele leuke dingen mee doen. Dat zal ik jullie dus hier even laten zien.


De bovenste kaart heb ik gemaakt door wat kleuren PanPastel op een vel papier te wrijven. Dit heb ik een beetje gefixeerd en daarna heb ik de achtergrondstempel erop gezet met Versamark. Dit is een inkt die bij embossingpoeder hoort.  Na het stempelen heb ik het voorzien van embossingpoeder en het overtollige eraf getikt en terug in het potje gedaan. 

6410/0302 Background Wallpaper

De volgende stap is nu verhitten van de embossingpoeder,. Ik had hier voor goud kleurige embossingpoeder gekozen.,Dus na het verhitten komt de achtergrond stempel mooi in goud tevoorschijn. Bij deze kaart heb ik de randjes nog met een beetje bruine distress inkt bruin gemaakt. Dan heb ik de gestempelde kaart op een witte kaart geplakt en ben eerst verder gegaan met het maken van de tekst. Deze heb ik namelijk met staZon op mica gestempeld. 

6410/0301 Background Flourishes

In dit strookje mica heb ik een vouw gemaakt die ik om de zijkant van de kaart heb gevouwen. Daarna nog een strook tule erom en daar een strik op gemaakt. Vervolgens heb ik het geheel op  een zwarte kaart geplakt. De mica tekst zit dus een beetje achter de tule en tussen de zijkant van de kaart verwerkt.


En ook deze kaart hierboven heb ik op die manier gemaakt. Alleen dit keer een andere tekst en andere kleuren PanPastel.

Het was mij weer een genoegen dit met jullie te delen en ik ga snel nog weer wat anders bedenken zodat ik later nog weer wat met jullie kan delen,


1 opmerking:

  1. Schitterend gedaan...echt heel mooi!
    Thanks voor de uitleg
    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen